Βγήκαν οι τιμές για το VW up! GTI. Η επιστροφή του μικρού hot hatch;

Post date:

Author:

Category:

Η ισχύς, οι επιδόσεις, το βάρος θυμίζουν το πρώτο, αρχικό Golf GTi. Και οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ θετικές για ένα αυτοκίνητο που μόλις ήρθε στην ελληνική αγορά

Είμαι πραγματικά περίεργος να δω από κοντά το up! GTI. Εννοώ να το οδηγήσω. Γιατί το αισθητικό είναι μια καθαρή περίπτωση love or hate, αναλόγως προτιμήσεων.

Περί ορέξεως. Στα δικά μου μάτια, πάντως, δείχνει μοντέρνο, με τις λεπτομέρειες εκείνες που σου θυμίζουν τα GTi της μπράντας: τις λεπτές κόκκινες γραμμές (κάνουν λιγότερο κοντράστ στο κόκκινο, περισσότερο στο λευκό), τα καρό ”clark” καθίσματα με το ωραίο ενιαίο προσκέφαλο, το τιμόνι που είνα ”προίκα” από το Golf GTi, τροχούς 17 ιντσών (δυστυχώς, με ταμπούρα στον πίσω άξονα αλλά αυτό δεν σπανίζει πλέον) και με όλα τα στοιχεία ενός σύγχρονου, σβέλτου μικρού αυτοκινήτου μόλις 1,0 λίτρου.

Είναι το Peugeot Rallye της σημερινής ημέρας; Ναι, θα μπορούσε. Αν αντιληφθεί κάποιος τις αναλογίες του πού έχει πάει η αυτοκίνηση, το πόσο πιο εύκολα και προοδευτικά έγιναν τα σασί αλλά και το πιο βασικό: έχουν περάσει είκοσι και πλέον χρόνια. Τα αυτοκίνητα είναι, πλέον, λιγότερο ”σχολεία” και περισσότερο προσβάσιμα όσον αφορά τα όρια του σασί τους. Αν θες Rallye πας και παίρνεις ένα με δυο-τρία χιλιάρικα και τελειώνει η ιστορία. Tι είναι; Ένα Golf GTi υπό κλίμακα και αν θυμάστε, το πρώτο GTi δεν ήταν ένα αυτοκίνητο αιχμηρό σαν τα γαλλικά. Γνώμη. 

Εδώ, λοιπόν, μιλάμε για κάτι που θυμίζει σε πολλά τον αρχικό του πρόγονο, το αρχικό Golf GTi. Ως κοντό μεταξόνιο, ευελιξία, επιδόσεις. Αλλά με μέση εργοστασιακή κατανάλωση στα 4,8 lt/100 km, τέλη κυκλοφορίας €107,8 και τιμή στα €15.620 για το τρίθυρο, που μάλλον είναι και η φυσική επιλογή για ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο. Ή στα €15,990 για όποιον επιμένει σε πεντάθυρο

Το 1976, ένα κόμπακτ αυτοκίνητο όπως το Golf, είχε το μέγεθος ενός σημερινού up! του 2018. Για την ακρίβεια, το up! GTI έχει μήκος 3.600 χλστ., 1.478 χλστ. ύψος και 1.641 χλστ. πλάτος (δίχως τους εξωτερικούς καθρέπτες). Το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι ανάλογα ευρύχωρο με του αυθεντικού GTI.

Tο νέο up! GTI κινεί ένας τρικύλινδρος κινητήρας TSI με χωρητικότητα 999 κ.εκ., με υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό, το μηχανικό σύνολο που συναντάμε στις πιο πρόσφατες γενιές των Polo και Golf.

Διαθέτει διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο και οδοντωτό ιμάντα χρονισμού. Και οι δύο εκκεντροφόροι έχουν ρυθμιστεί για τη βέλτιστη και χαμηλότερη εκπομπή ρύπων και κατανάλωση καυσίμου και ταυτόχρονα την υψηλότερη απόδοση ισχύος.

Συναντάμε καινοτομίες όπως ο ηλεκτρονικός έλεγχος της διάταξης αποσυμπίεσης του turbo, η πολλαπλή εισαγωγής με ενσωματωμένο τον εναλλάκτη αέρα και την πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Με μέγιστη πίεση στο κύκλωμα ψεκασμού τα 350 bar, το καύσιμο μίγμα ψεκάζεται απευθείας στους θαλάμους καύσης. Αυτά και πολλά άλλα χαρακτηριστικά επιτρέπουν στον μικρό και ελαφρύ τρικύλινδρο κινητήρα να αποδίδει 115 PS από τις 5.000 έως και τις 5.500 σ.α.λ. Ο άμεσος ψεκασμός συμβάλλει και στη μέγιστη ροπή των 200 Nm (από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.) που μεταφέρονται στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Συγκριτικά, το πρώτο Golf GTI του 1976 απέδιδε 140 Nm στις 5.000 σ.α.λ.

Το απόβαρο είναι στα 1.070 κιλά συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων παθητικής (αερόσακοι, χάλυβας υψηλής αντοχής) και ενεργητικής (ηλεκτρονικά συστήματα) ασφάλειας.

Δείτε το video μεταξύ του ”παλιού” και του νέου.

Επίσης μέχρι να το οδηγήσουμε, διαβάζω δεξιά και αριστερά τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις. Όπως του βρετανικού evo που δεν μασάει τα λόγια του. Και ξέρετε, ε; Έχει τίτλο ότι το ”μικρό hot hatch επιστρέφει στις ρίζες του”. Διαβάστε το, αξίζει να σπάνε οι προκαταλήψεις.

Photo: VW

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει