Driven: Renault Captur 1.5dCi 90

Post date:

Author:

Category:

 

Το μικρό crossover της Renault με τον μικρό diesel κινητήρα των 90 ίππων. Κλασάτο, πρακτικό και έξυπνα στοχευμένο.

 

 Τι λέει το 4Drivers: ιδανικό για όσους χρειάζονται κάτι μεγαλύτερο από ένα Clio, όσους ένα Kadjar τους ”ανεβαίνει” ψηλά τιμολογιακά αλλά και άλλους που θέλουν κάτι πιο φρέσκο από το ”ομόσταυλο” Nissan Juke. Ο τετρακύλινδρος των 90 PS δεν χαρίζει την ιδανική ζωντάνια αλλά είναι μια επαρκής πρόταση για το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

 

Oh yes: όμορφα σχεδιασμένο αμάξωμα, ιδανική εργονομία, διαδρομή ανάρτησης, χαμηλά επίπεδα θορύβου, άνεση, πρακτικότητα

 

Sorry, no: μέτρια απόκριση κινητήρα στις χαμηλές rpm, τυπικός οικογενειακός χαρακτήρας

 

Απέναντι: Citroën C4 Cactus, Nissan Juke, Opel Mokka, Peugeot 2008

 

Bitch, better have my money: €16.680  (από €14.130 για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 90 PS)

 

Κλασικό case study: τo να υπάρχουν κοινά μέρη με το Clio Estate αλλά και το Nissan Juke βοηθά μεγάλους ομίλους, όπως η Renault-Nissan, να επιτίθενται στην αγορά με ιδιαίτερα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.

 

Το Captur, που ”χτυπάει” το ”αδελφό” Juke στο σημείο που ”πονά”, δηλαδή στους χώρους, αλλά δεν έχει το σπορτίφ ”πάτημα” του τελευταίου, είναι ένα δείγμα του πώς καταστρώνεται το σύγχρονο stratego.

 

Να θυμίσουμε πως στην πετρελαιοκίνητη γκάμα υπάρχει και ο, επίσης 1.5 lt, κινητήρας με τους 110 ίππους που μας άρεσε και στην πρόσφατη παρουσίαση του Kadjar.

 

Εδώ, το Capture στη μικρή έκδοση έχει τα στοιχεία εκείνα που ελκύουν μια μικρή οικογένεια με τυπικές απαιτήσεις σε επιδόσεις (0-100 σε 13.1”, τελική 171 km/h). 

 

Είναι απρόσμενα κλασάτο σχεδιαστικά, σου ”κάνει” πιο γενναιόδωρο αισθητικά απ’ ό,τι έχεις συνηθίσει στην κατηγορία και οδηγικά είναι ραφιναρισμένο, πανεύκολο και αρμονικό ως interactive σχέση με οδηγό και επιβάτες.

 

Το τελευταίο, πρακτικά, σημαίνει πως τόσο το customization που υποστηρίζει, όσο και η εργονομία αλλά και η συνολική κινηματική αίσθηση εμπνέει μια ασφαλή, χαλαρή και user friendly εμπειρία. Και, βέβαια, είναι μια ωραία, ευχάριστη, άψογη εργονομικά καμπίνα για τις καθημερινές μετακινήσεις ενώ διακρίνεται και για την πολύ καλή ορατότητα.

 

Καθώς είναι γνωστό πόσο εκτιμούμε στο 4Drivers τα γρήγορα και εστιασμένα RS ως τα καλύτερα δείγματα της σκληροπυρηνικής προσθιοκίνητης σχολής, το Capture αλλά και η υπόλοιπη γκάμα είναι μια ένδειξη της μαεστρίας των Γάλλων στο να διαχωρίζουν τα προϊόντα ανάλογα με το πού πραγματικά απευθύνονται.

 

Η επιθετική οδήγηση δεν είναι στο παλμαρέ του Capture που συγκριτικά με το (κοντύτερο σε μεταξόνιο και γενικότερη προσέγγιση) Juke δείχνει πιο μαλακό και με ελάχιστες δόσεις fun.

 

Εδώ, θριαμβεύει το οικονομικό cruising (μέση κατανάλωση στα 6.1 lt/100 km), η μεγάλη διαδρομή ανάρτησης που ταιριάζει γάντι με την υψηλότερη θέση οδήγησης αλλά και μια upmarket αίσθηση που πιθανότατα κάνει εύκολη τη δουλειά των πωλητών για όσους ένα Clio δείχνει, ίσως, πιο μικρό απ’ όσο θα ‘θελαν.

 

Κρίνοντας, επίσης, από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου δύσκολα, φαντάζομαι, οι εν δυνάμει αγοραστές θα εντοπίσουν πως κάτω από το καπό ζει ένα μοτέρ με ένα κύλινδρο λιγότερο απ’ όσο έχουν ”καταχωρημένο” στο οδηγικό τους databse.

 

Ο 1.5 με τους 90 ίππους είναι ομαλός σε λειτουργία, συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο (η αλήθεια είναι πως κάποιες στιγμές το χέρι ενστικτωδώς ”έψαξε” την 6η) και εύρωστος μόνο αν επιμείνεις στο δεξί πεντάλ. Και χρησιμοποιώ το τελευταίο ρήμα καθώς η ίδια η διαδρομή του γκαζιού, κάπου στη μέση της,  φαίνεται να λειτουργεί ως ένα ”σκαλοπάτι” πίεσης. Στο σημείο αυτό χρειάζεται να ασκήσεις περισσότερη πίεση στο πεντάλ, όχι ανάλογα γραμμικά της πρώτης ”περιοχής”, για να αξιοποιήσεις την ισχύ του κινητήρα. Μετά από μερικές φορές συνηθίζεται αλλά η απόκριση, είναι εμφανές, πως εμπνέει τα μικρότερα φορτία γκαζιού.

 

Την ίδια στιγμή, το συνολικό set-up του Captur εμπνέει μεγάλη ασφάλεια ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες ενώ επειδή ακριβώς διακρίνεται για το εύρος της ενδοτικότητάς του σε προειδοποιεί μερικές ”μέρες” πριν για το πώς θα αντιδράσει, βοηθώντας έτσι ακόμα και τον άπειρο σε κάθε περίπτωση.

 

Το αυξημένο μεταξόνιο τωμ 2.606 mm (συγκριτικά, 76 mm μεγαλύτερο σε σχέση με το Juke) και οι άφθονοι χώροι στο εσωτερικό δημιουργούν μια καμπίνα που θα την αξιοποιήσουν οι μικρές οικογένειες. Ενδεικτικά, οι μπροστινές πόρτες έχουν χώρο για 1.5 lt μικροαντικειμένων, οι πίσω 0.5 lt ενώ τα 118 mm μεγαλύτερου συνολικού ύψους από το Clio του δίνουν άφθονο ”αέρα” ακόμα και για υψηλόσωμους επιβάτες.

 

Συμπέρασμα

 

Το Captur βρίσκει εύστοχα τη θέση του ανάμεσα στα supermini και τα μεγαλύτερα hatchback σαν κάτι πιο ιδιαίτερο ακροβατώντας αισθητικά ανάμεσα στα crossover και στα SUV.

 

Παραμένοντας compact σε διαστάσεις, εκμεταλλεύεται ιδανικά το αυξημένο ύψος και διακρίνεται για το ραφινάρισμα και την ευκολία χρήσης που ζητά ο μέσος οδηγός. Κάτι που επιβεβαιώνεται, όπως φαίνεται, και από την εξαιρετική του πορεία σε εμπορικό επίπεδο στην ελληνική αγορά.

Info: renault.com.gr / Photos: Renault

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει