Τρικύλινδρος χιλιάρης σε Golf. Πώς είναι, πραγματικά;

Post date:

Author:

Category:

VW GOLF TSI δοκιμή

 

Το ”επτάμισι”, πες το και Mk7.5 ή τελευταίο face lift. Το ευρωπαϊκό best seller, ανανωεμένο αισθητικά, ξεχειλίζει ποιότητα

Τι λέει το 4Drivers: το Golf 1.0 TSI των 110, πλέον, ίππων (αντί για 115) είναι πολιτισμένο, απαλό και smooth σαν βούτυρο. To face lift, αυτό που θα λέγαμε ”Golf επτάμισυ”, είναι ορισμός αρμονίας και εργονομίας

Οh yes: κορυφαία τιμή ροπής (20.2 kgm από τις 2.000 σ.α.λ.), έλλειψη κραδασμών παρά την απουσία αντικραδασμικού άξονα, χαμηλό βάρος (1.230 kg), κατανάλωση που κινείται εύκολα στα 6.3 lt/ 100 km, η καλύτερη καμπίνα της κατηγορίας, απόλυτα προοδευτικό στήσιμο, μεταπώληση, νέες τεχνολογίες με gesture control, 0-100 σε 9.9”

Sorry, no: απόκριση γκαζιού, περιορισμένη συμμετοχικότητα, ”απρόσωπη” αίσθηση τιμονιού

Απέναντι: Opel Astra, Ford Focus 1.0 EcοΒοοst (oμοίως, τρικύλινδρο και ”χιλιάρι”). Το Focus είναι πιο οδηγοκεντρικό και με πιο διαυγή αίσθηση, το Golf πιο ποιοτικό ως εσωτερικό σε λεπτομέρειες εσωτερικού και με μικρότερα επίπεδα θορύβου. Πρακτικά, όλος ο μικρομεσαίος premium ανταγωνισμός

Bitch, better have my money: από €20.200 (πεντάθυρο με χειροκίνητο κιβώτιο), από €17.400 για τη βασική έκδοση

 

Δύο είναι τα σημαντικότερα προσόντα αυτού του Golf: το πρώτο, ότι καταφέρνει να μην έχει τυπικό αντικραδασμικό άξονα για να αντιμετωπίσει το εγγενές και ούλτρα σπαστικό πρόβλημα που έχουν οι τρικύλινδροι με την τραχύτητα.

Αντίθετα, έχει έναν έξυπνο στροφαλοφόρο άξονα που σε συνδυασμό με εσωτερικές βελτιώσεις και χωρίς επιπλέον χρήση ηχομονωτικών υλικών καταφέρνει και να μην ακούγεται σαν νταλικέρης αλλά και να ζυγίζει, ολόκληρος ο κινητήρας, μόλις 89 kg.

Το δεύτερο, πως, ήδη σχεδόν απ΄το ρελαντί,  έχεις διαθέσιμα 20.3 kgm ροπής που ως απόδοση από μόλις 1000 κυβικά είναι κορυφαία απόδοση ανά λίτρο.

Για παράδειγμα, συλλάβαμε τους εαυτούς μας να κινείται σε ανοιχτό δρόμο με 90 km/h, σαφώς λιγότερες από 2.000 σ.α.λ. και 6η στο κιβώτιο. Χωρίς το παραμικρό σκορτσάρισμα. 

Είναι, ξέρετε, δύσκολο να χρησιμοποιήσεις το χαρακτηρισμό ”κινητήρας-διαμάντι” (αλήθεια, θυμάστε τη σχεδόν καταχρηστική μας επανάληψη επί χρόνια στα περιοδικά του Ειδικού Τύπου;) όταν έχει προηγηθεί το γνωστό σκάνδαλο που ταρακούνησε την εμπιστοσύνη σε κάποιους.

Ωστόσο, θα τολμήσουμε να πούμε, κόντρα στο αντιγερμανικό λαϊκό αίσθημα, πως ο κινητήρας είναι διαμάντι.

Κατ΄ αρχήν δεν ακούς τους ”βέβηλους”, από άλλες εποχές, τρικύλινδρους, σα να μην υπάρχουν τριβές χάρη στα ελαφρύτερα υλικά και τη θερμική διαχείριση.

Κάτι ελάχιστο -και εννοείται με κλειστό ηχοσύστημα, καλά ποσοστά ακοής και χωρίς μπλα-μπλα- ίσως εντοπίσεις αν πατήσεις απότομα και βαθιά το γκάζι στα όρια της μοκέτας. 

[Διάβασέ το: Κάνε test-drive στο νέο Golf]

VW Golf 1.0 tsi δοκιμή

 

Vw Golf tsi 1.0 δοκιμή

 

vw golf tsi test drive

 Ο τυπικός αγοραστής ενός Golf ίσως και να μην αντιληφθεί καν πως κάτω από το καπό υπάρχει ένας τρικύλινδρος. O 1.0 TSI ”απλώνει” ικανοποιητικότατα μέχρι τις 5.500 σ.α.λ., τα 0-100 σε 9.9” και τα 196 km/h τελικής επιβεβαιώνουν την απόδοση του τρικύλινδρου, δεν υπάρχει καμία έκπτωση στο ”Golfiness”, ο αεροδυναμικός συντελεστής στο εξαιρετικό 0.28, το ”βούτυρο”, απαλό και smooth, είναι εδώ. Το downsizing, είτε μας αρέσει είτε όχι, ξεκίνησε στo mastermind της VW

Για να μειωθεί το βάρος στα ιστορικά χαμηλά των 89 κιλών που λέγαμε, περιφερειακά εξαρτήματα όπως τρόμπα νερού, κομπρεσέρ του air condition έχουν συνδεθεί κατευθείαν στο μοτέρ και κινούνται από έναν οδοντωτό ιμάντα χωρίς άλλα υποστηρίγματα.

Επίσης, το μοτέρ δεν λαχανιάζει στις υψηλές rpm όπου αποδίδει και τη μέγιστη ισχύ του. Πάνω από εκεί, απλώς, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να πιέζεις. 

Το μόνο που λειτουργεί ανασταλτικά (ψυχολογικά περισσότερο και λιγότερα ως απόδοση ή χρόνους) είναι η μεγάλη έως τεράστια διαδρομή στο δεξί πεντάλ. Το κλασικά μαλθακό ηλεκτρονικό γκάζι για να κάνεις, για παράδειγμα, μια ξαφνική επιτάχυνση σε συνδυασμό χρειάζεται βαθύ πάτημα.

Μιλώντας για αυτό, αν ήταν το προσωπικό μας αυτοκίνητο ίσως διερευνούσαμε τα οφέλη ενός προσιτού και χωρίς εσωτερικές επεμβάσεις sprint booster.

Η κατανάλωση στην εβδομάδα της δοκιμής στα 6.6 lt/100 km και αυτή, δεδομένης γενικά της σβέλτης χρήσης που κινηθήκαμε, παραμένει μια ιδιαίτερα ικανοπoιητική τιμή. 

Κατά τα λοιπά, το Golf είναι όπως ήδη το γνωρίζετε. Συμπαγές, απόλυτα προοδευτικό, φιλικό για όλους (έτσι εξηγείται το στήσιμό του εδώ και δεκαετίες), με εξαιρετικά ποιοτική καμπίνα, άψογη εργονομία και, τέλος, μια σχεδίαση που ξέρει έντεχνα να συνδυάζει το μινιμαλισμό με το functionality. Αρέσει, θ’ αρέσει. Και θ’ αρέσει και στη μεταπώληση.

 Ναι, είναι το ίδιο σασί που διαχειρίζεται από τον 1.000άρι που συζητάμε έως το mega-hothatch των 400 ίππων. Οι δυνατότητες είναι τεράστιες οπότε στην εκδοχή του τρικύλινδρου είναι αντιληπτό τι δυνατότητες έχει το εξαιρετικό, σαν μικρομεσαίος γρανίτης, άκαμπτο πλαίσιο

Συμπερασματικά, κρίνοντας τους στόχους που έχει να συγκεράσει είναι το πιο ολοκληρωμένο της κατηγορίας. Όχι, ωστόσο, και το πιο οδηγοκεντρικό. Διαλέξτε.

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει