Οδηγούμε το νέο Volvo XC40. Το ιδιαίτερο

Post date:

Author:

Category:

 Δεν βλέπεις συχνά ένα λιλιπούτειο, μικρό, πλαστικό, έμβλημα με τη σημαία προέλευσης ενός αυτοκινήτου στο καπό.  Στο Volvo XC40, όμως, το σουηδικό εθνικό σύμβολο σε μινιατούρα είναι η μινιμαλιστική υπενθύμιση ενός διαφορετικού τρόπου ζωής και μιας άλλης σημειολογίας

Volvo XC40

Αυτής που μόλις ήρθε στην Ελλάδα και σε περιμένει να τη γνωρίσεις. Μια ιδιαίτερη πρόταση κύρους και ασφάλειας στα compact SUV που θα την εκτιμήσεις όσο περισσότερο συλλογικά ευαισθητοποιημένος είσαι

Α, ναι! Και με μια τετρακίνηση που, αν θες, σε βγάζει έξω από τα αστικά στερεότυπα, με «τύπου Haldex» τελευταίας γενιάς και κάποια 211mm απόστασης από το έδαφος.

Μιλώντας για στερεότυπα που, γενικώς, αντιπαθεί η Volvo: για παράδειγμα, οι εσωτερικές επενδύσεις στο XC40 είναι από ανακυκλωμένα μπουκάλια που έχουν μαζευτεί από τις θάλασσες του κόσμου. Σε αγγίζει ή όχι; Για μια μεγάλη, αναπτυσσόμενη μερίδα κόσμου, σε μια οικολογικά ευαισθητοποιημένη γενιά, τέτοια χαρακτηριστικά του XC40 είναι πειστικά.

Το κόκπιτ «καθαρό», σαν ηλιοφάνεια στη Στοκχόλμη. Η τεχνολογία, μια γιορτή ασφάλειας, προέρχεται από τα μεγαλύτερα XC60 και XC90. Η επίσημη δέσμευση της εταιρείας πως από το 2020 δεν θα υπάρξει κανένα θανατηφόρο δυστύχημα μέσα σε ένα Volvo. Και ο βοριούχος χάλυβας στη νέα πλατφόρμα CMA τιμά τη «σωματοφυλακή». Είναι όλα εδώ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, «το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) και ενσωματώνει πρωτοποριακές τεχνολογίες, που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στις Σειρές 60 και 90, όπως η ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης

Ανάμεσα στα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας του XC40 ξεχωρίζουν τα συστήματα: Αποφυγής εμπρόσθιων συγκρούσεων City Safety τελευταίας γενιάς Αποφυγής εκτροπής από το δρόμο Run-Off Road Mitigation και Αποφυγής συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα Oncoming Lane Mitigation, τα οποία σε κρίσιμες συνθήκες λειτουργούν ως “ηλεκτρονικός συνοδηγός” προσφέροντας πολύτιμη βοήθεια στον οδηγό.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό του Volvo XC40 διατίθενται μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, για πρώτη φορά στην κατηγορία και IntelliSafe Surround, το οποίο συνδυάζει σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS (Blind Spot Information System), Rear Collision Warning και Cross Traffic Alert, για πρώτη φορά με αυτόματο φρενάρισμα».

Καθαρές γραμμές, όμορφο, τακτοποιημένο κόκπιτ, με την πιο classy οθόνη αφής που κυκλοφορεί στην κατηγορία, άψογα μονωμένη καμπίνα και ποιότητα κύλισης ακόμα και σε τυπικό ελληνικό οδόστρωμα.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις που οδηγήσαμε στο δρόμο για τη Μονεμβασιά («βενζίνη» Τ5 AWD 2.0lt, 247PS και «πετρέλαιο» D4 AWD 2.0lt, 190 PS) είναι ταχύτατες παρά το αυξημένο βάρος με 0-100 σε 6.5” και 7.9”, τελική ταχύτητα 230km/h και 210km/h, αντίστοιχα.

Επίσης, εμφανίζουν και συμμετοχικό χαρακτήρα καθώς, μένοντας στο γκάζι εντός καμπής, ο πίσω άξονας «κλείνει» την τροχιά και το ΧC40 αναδεικνύει έτσι και έναν σπορτίφ χαρακτήρα. Εξαιρετικά φρένα με απόσταση ακινητοποίησης 100-0 σε 35m

Ο επιλογέας τύπου joy-stick του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου είναι κομψός και διακριτικός. Θα προτιμούσαμε, ωστόσο, οι επιλογές ανεβάσματος και κατεβάσματος στη χειροκίνητη λειτουργία να γίνεται με κάθετη κίνηση του χεριού και όχι οριζόντια.

Το οδηγήσαμε στο δρόμο για τη Μονεμβασιά, όπου είχε προγραμματιστεί η ελληνική δημοσιογραφική παρουσίαση, και με το που κλείσαμε την πόρτα νιώσαμε ωραία. Με αυτή την αίσθηση του modern premium, χωρίς κοινωνική επίδειξη ή παρουσία βαρβατίλας.

Έχω την αίσθηση πως το XC40 είναι από τις μεγαλύτερες «απειλές» στην κατηγορία των compact SUV. Πρόκειται για μια εταιρεία που δεν είναι κορεσμένη από ανάλογα μοντέλα και ο κόσμος το αντιλαμβάνεται αυτό.

Επιπλέον, είναι η παράδοση της Volvo στο κεφάλαιο «ασφάλεια», κάτι που σε μια εποχή που υπερθεματίζει σε αυτήν, τη βρίσκει σε μια πρωτοπορεία. Το XC40 δεν είναι ένα ελαφρύ αυτοκίνητο (περισσότερα από 1.680kg) αλλά υπάρχει δομική υποστήριξη στο σασί και είναι γεμάτο από τεχνολογίες, συνδεσιμότητες και συστήματα υποστήριξης του οδηγού.

Στο δρόμο, μια «κρεμώδης» ισορροπία μεταξύ άνεσης και άψογα σπορτίφ συμπεριφοράς, με απρόσμενη αμεσότητα στην είσοδο των στροφών. Η οθόνη-κόσμημα 9 ιντσών, ήδη από το βασικό εξοπλισμό, είναι ό,τι πιο κομψό κυκλοφορεί στην κατηγορία

Φωτισμός LED, νέες συνδεσιμότητες μέσω της εφαρμογής Volvo On Call (όπως το να είναι ήδη ζεστό ή δροσερό το XC40 πριν φύγεις από το σπίτι), αισθητήρες Cross Traffic Alert, τελευταίας γενιάς τετρακίνηση τύπου Haldex, έντονη προσμονή και για τον 1,5 των 156 ίππων.

Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για το XC40 ξεκινούν από €30.713 για τις εκδόσεις με τον κινητήρα βενζίνης Τ3 των 1.500 κ.εκ., 156 ίππων. Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον δίλιτρο κινητήρα diesel D3 των 150 ίππων, με τιμές από €35.194: στις διαθέσιμες επιλογές περιλαμβάνεται η τετρακίνηση (AWD) και το αυτόματο κιβώτιο Geartronic, 8 σχέσεων.

Στην κορυφή της γκάμας του XC40 τοποθετούνται οι εκδόσεις με τους κινητήρες diesel D4 και βενζίνης Τ5, απόδοσης 190 και 247 ίππων αντίστοιχα. Είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τετρακίνηση (AWD), αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων, στις εκδόσεις εξοπλισμού Momentum και R-Design, με τιμές από €49.352, για τις εκδόσεις με τον κινητήρα D4 και από €50.177 για τις βενζινοκίνητες T5.

Περισσότερα όταν το οδηγήσουμε για περισσότερες ημέρες στα πλαίσια δοκιμής.

Μέχρι τότε, μένει η πρόβεψη για μια βελούδινη γροθιά στην κλάση των compact SUV. Αλλά και δικαίως «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018».

info: volvocars.com.gr / Photo: Volvo Hellas / Γ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει