«Τα SUV δεν στρίβουν», λέει ο ανυποψίαστος petrolhead. Καλά…

Post date:

Author:

Category:

alfa_romeo_stelvio_test

O ανυποψίαστος petrolhead ισχυρίζεται πως «τα SUV δεν στρίβουν». Μέχρι να τα δει από κοντά. Ή από μέσα, καλύτερα. Σε μια Alfa Romeo Stelvio, ας πούμε. Ή σε μια BMW X2. Ή σε ένα Volvo XC40. Εποχή αναθεωρήσεων

Ας το πάρουμε απόφαση. Εφόσον, πλέον, 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται παγκοσμίως είναι SUV, crossover και τα συναφή, θα έκαναν οι ίδιες οι εταιρίες χαρακίρι αν δεν φρόντιζαν (και) να στρίβουν. Και σιγά μην κάνουν. 

Ναι, φυσικά, όχι στο ίδιο ακριβώς επίπεδο όπως το αντίστοιχό τους σε σεντάν ή κουπέ (Giulia / 2 Series). Ξαναλέω, με το «αντίστοιχό τους»… Γιατί μερικές φορές ένα πολύ καλό SUV με οδηγοκεντρικά στοιχεία μπορεί να στρίβει καλύτερα από ένα μη οδηγοκεντρικό σεντάν. 

Πάντως, η αίσθηση και το αποτέλεσμα δεν έχει, σε καμία περίπτωση, τη χαοτική απόσταση που κάποιος μπορεί να έχει στο μυαλό του αν δεν μπει μέσα και οδηγήσει πραγματικά γρήγορα. Δοκιμάστε το, αν έχετε την ευκαιρία.

Με την ευκαιρία, το Volvo XC40 είναι, κατά την άποψη του 4D, το καλύτερο συνολικά πακέτο της compact κατηγορίας. Τόσο σωστό συνολικά, περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο και συνολικά απολαυστικό SUV δύσκολα να βρεις στην κλάση. Άποψη

Δεν ξέρω, επίσης, τι ποσοστό από το εν δυνάμει αγοραστικό των SUV είναι σε θέση να εκτιμήσει την οδηγοκεντρικότητα ενός Χ2. Ξέρω, όμως, πως όσοι είναι σε θέση, θα συναντήσουν compact διαστάσεις και ένα από τα πιο στριφτερά σασί της αγοράς. 

Ή δεν ξέρω πόσοι περιμένουν μια Stelvio να έχει το δικό της απρόσμενα άμεσο, για SUV, τρόπο να σε βάζει στο παιχνίδι. Όπως παρακάτω στις φωτό.

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr 

alfa_romeo_stelvio_test_4drivers.gr

Καρέ-καρέ, το σπορτίφ «πάτημα» ενός οδηγοκεντρικού SUV. Ίσα που σηκώνει και μπροστινό εσωτερικό τροχό η Stelvio αν βρεθείς σε κέφια. Να σημειωθεί πως τέτοιου τύπου συμμετοχικότητα δεν απαιτεί εξωπραγματικές ταχύτητες αλλά, απλώς, το σωστό χειρισμό. Όπως θα έκανες με ένα αντίστοιχα καλοστημένο σεντάν ή κουπέ

Ξεκάθαρα. Το πρόβλημα με τα SUV είναι άλλο. Ότι, από τη μια, η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη και έτσι οι εταιρείες είναι «αναγκασμένες» να τα παράγουν βγάζοντας έτσι τα ωραία τους χρήματα, και, από την άλλη, το οικολογικό τους αποτύπωμα είναι πιο βαρύ.

Ζυγίζουν περισσότερο, καταναλώνουν περισσότερο, είναι πιο δύσκολη η διαχείριση των ρύπων αν δεν τα κάνεις κινητές μαούνες και όλα τα σχετικά και ενοχικά.

Αλλά για αυτή την αντίφαση θα γράψουμε σύντομα μερικά πραγματάκια  στο 4Drivers, στο πλαίσιο των άρθρων «Πού πάει η αυτοκίνηση». Για την ώρα, κρατήστε τον τίτλο της ανάρτησης κάπου στο μυαλό. Και όμως. Στρίβουν. 

Photo: B. Pilipenko / Γ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει