Όταν τα λαμόγια «γυρίζουν κοντέρ»

Post date:

Author:

Category:

Το εθνικό σπορ της λαμογιοποίησης έχει τους τρόπους του. Το Champion’s League της απάτης είναι εδώ. Για το γύρισμα κοντέρ ο λόγος

Γύρισμα κοντέρ

Καθημερινά, σε μάντρες της Ιταλίας, αυτοκινητιέρες φορτώνονται δεκάδες αυτοκίνητα. Προορίζονται για την Ελλάδα

Το ίδιο συμβαίνει και από άλλες χώρες του εξωτερικού, Γερμανία, Βουλγαρία και αλλού. Όπου υπάρχει ευκαιρία.

Απλώς, λέγεται πως στην Ιταλία, συχνά οι τιμές είναι χαμηλότερες για να αγοράσει ο «έμπορας». Αν θέλει και μερικά μαζέματα το αυτοκίνητο, περνά από κάποια όμορη βαλκανική χώρα. που είναι και πιο φτηνά τα μεροκάματα της μαστοράτζας, και έρχεται σινιαρισμένο.

Αν έχει λίγα σχετικά χιλιόμετρα (συνήθως σε ακριβά αυτοκίνητα), πριν περάσει σύνορα έχουν φροντίζουν να ανεβάσουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ώστε να μειωθεί το ποσόν που πρέπει να πληρωθεί στο τελωνείο.

Όμως, η πλειοψηφία αφορά μικρά αυτοκίνητα πόλης ή μικρομεσαία όπου δεν χρειάζεται η διαδικασία και τα αγοράζουν, κυριολεκτικά, για ένα κομμάτι ψωμί.

Κάποια +200.000 χιλιόμετρα μπορεί να τρομάζουν στο άκουσμά τους. Όμως σε χώρες όπου τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνονται σε autostrade ή autobahnen, σε μεγάλες ευθείες χωρίς να καταπονείται ιδιαίτερα το αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με το ότι ο ήλιος (ο μεγαλύτερος φυσικός εχθρός δέρματος και βαφής) δεν είναι έντονος, δεν αποτυπώνονται στο όχημα όπως θα φανταζόμασταν. Ναι, μπορεί να δεις ένα τέτοιο με κάποια διακόσιες χιλιόμετρα και να σου δείχνει για ογδόντα. Εύκολα.

Αναρίθμητα Opel Corsa, Renault Clio, VW Golf ή Polo και πάμπολλα smart με δεκάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ κρύβουν εύκολα το βίο τους. Θα δεις αυτοκίνητα με +150.000 km που δεν έχουν φθορές σε τιμόνι, επιλογέα και σπάνια σκασμένα ταμπλό

Είναι βούτυρο στο ψωμί για τον έμπορα που θα κατεβάσει για πλάκα 50-80.000 km στο οδόμετρο και θα πουληθεί εδώ ως φρέσκο πράμα. Το γύρισμα κοντέρ είναι, επίσης, εύκολο.

Τι διάολο σύμπτωση είναι αυτή που ορισμένες μάντρες που έχουμε εντοπίσει στην πόλη, έχουν σταθερά, αμετακίνητα και σχεδόν συνωμοτικά, όλα τους τα προς πώληση αυτοκίνητα ανάμεσα στα 60 και τα 80.000 km; 

Παράλληλα, όμως, με το επάγελμα λαμόγιο ανθεί εδώ και χρόνια και ο ερασιτέχνης «πειρατής». Κανονικά βάσει νόμου, ως ιδιώτης μπορείς να έχεις μέχρι τρεις μεταβιβάσεις στο όνομά σου ετησίως.

Ή για να το πούμε αλλιώς, κανείς δεν σε εμποδίζει να αγοράζεις και να πουλάς το προσωπικό σου αυτοκίνητο κάθε μήνα. Αλλά από κάποιο σημείο και πέρα, τυγχάνει να τίθεται ένα θέμα ελέγχου στο κατά πόσον επιδίδεσαι στο σπορ ως κρυπτόμενο επάγγελμα.

Διότι με αυτόν τον τρόπο δεν πληρώνεις ασφάλεια στο ταλαίπωρο Τ.Ε.Β.Ε. (όπως το μάθαμε οι παλαιότεροι), δεν έχεις Φ.Π.Α., δεν έχεις μαγαζί, λογιστή και όλα τα συμπαρομαρτούντα. Το μεροκάματο να βγαίνει, αδερφέ. 

Σε αγγελίες του ίντερνετ ή από στόμα σε στόμα χάνονται, λέει,180 εκατομμύρια ευρώ από τους ερασιτέχνες-λαμόγια. Γιατί αν δεν έχεις, έστω, ένα μαγαζί ως βιτρίνα, δεν έχεις και καμία ευθύνη

Πας για την αρπαχτή, να βρεις «δυο εκατομμύρια» χιλιόμετρα, να τα κατεβάσεις στο μισό, να χτυπήσεις και δέκα σφραγίδες στο βιβλιαράκι (σιγά μην παίρνει ο αγοραστής τηλέφωνα να τσεκάρει τη διέλευση στο service του Μονάχου) και να βγεί το «μαρούλι».

Προσέχετε, εκεί έξω. Γενικώς αλλά και ειδικώς με τα diesel. Η τρόμπα στο «πετρέλαιο» δεν είναι σαν της βενζίνης. Κοστίζει και πονάει.

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει