Γιατί το leasing αυτοκινήτων μπορεί να βοηθήσει οικονομικά τη χώρα;

Post date:

Author:

Category:

Motorlease.gr

 

Αν όλοι γκρινιάζουμε για το μαύρο χρήμα που φεύγει δεξιά κι αριστερά, μήπως το leasing αυτοκινήτων είναι ο τρόπος για μια πιο υγιή οικονομία; Αλλά και πιο προσεγμένα μεταχειρισμένα για όλους μας;

Στο εξωτερικό, ήδη το leasing αυτοκινήτων είναι ένας ουσιώδης μονόδρομος για κάποιον που θέλει να αποκτήσει ένα όχημα. Είτε είναι στέλεχος μιας εταιρείας, είτε ένας ελεύθερος επαγγελματίας, είτε ιδιώτης.

Στη χώρα μας ο θεσμός της μακροχρόνιας μίσθωσης για χρόνια ήταν σχεδόν αμιγώς περιορισμένος σε εταιρικούς στόλους. Τουλάχιστον, έτσι τον φανταζόμασταν. 

Όμως, πλέον, επεκτείνεται σε όλο και περισσότερους επαγγελματίες ή ιδιώτες, ναι, ιδιώτες που δεν θέλουν να πληρώσουν προκαταβολικά όλο το ποσόν που απαιτείται για την αγορά ενός αυτοκινήτου αλλά να προβούν στη λύση του leasing ή, αλλιώς, μακροχρόνιας μίσθωσης.

Eταιρείες, όπως για παράδειγμα η 100% ελληνική Motorlease που δραστηριοποιείται εδώ και 18 χρόνια στο χώρο του leasing αυτοκινήτων, έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν μια ευρεία γκάμα αναγκών που περιλαμβάνει τόσο το leasing καινούργιου, το leasing μεταχειρισμένου ή και τη βραχυχρόνια ενοικίαση μεταχειρισμένου.

Σε μια επίσκεψή μας στο υπόγειο γκαράζ της Motorlease είδαμε από κοντά καινούργια αυτοκίνητα όσο και μεταχειρισμένα σε κυριολεκτικά άψογη κατάσταση, παρόμοια με αυτήν που έχει ένας ”μερακλής” ιδιοκτήτης για το δικό του αυτοκίνητο. Πραγματικά, άθικτα.

Το μυστικό γενικότερα στη διατήρηση ενός αυτοκινήτου με leasing είναι η πιστή τήρηση των διαστημάτων συντήρησης με βάση τις οδηγίες του κατασκευαστή. Συχνά, όπως στη Motorlease, αυτό ακολουθείται με απόλυτη τυπικότητα προκειμένου τόσο στο να διατηρείται ο στόλος σε άψογη κατάσταση, όσο και στο να παραμένει το μεταχειρισμένο σε μια κατάσταση επιλεκτική για τον επόμενο ”ιδιοκτήτη”. 

Ο μισθωτής με ένα χαμηλό μίσθωμα απαλάσσεται από οποιαδήποτε παρελκόμενα κόστη (τέλη κυκλοφορίας, service, πλήρη ασφάλιση, ελαστικά, άγχος για τυχόν ζημίες ή πτώση της μεταπωλητικής αξίας) και έχει το αυτοκίνητο που θέλει. 

Tαυτόχρονα, η όλη διαδικασία του leasing αυτοκινήτου είναι πιο διάφανη για τον πελάτη αλλά και πιο συμφέρουσα οικονομικά για το κράτος. Καθώς είναι μέρος μιας τυπικά επιβεβλημένης διαδικασίας, τα αυτοκίνητα leasing συνοδεύονται από ένα πλήρως καταγεγραμμένο ιστορικό τιμολογίων.

Αυτό, κατά αναλογία, σημαίνει πως οι συναλλαγές γίνονται με παραστατικά κι όχι με ”μαύρα”, πως η συντήρησή τους γίνεται σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία (άρα μεγαλύτερη διαφάνεια), πως αυτό εξασφαλίζει περισσότερες θέσεις εργασίας (καθώς ένας ευρύς κλάδος επαγγελματιών συνδέεται με τα παραπάνω) και πως, τελικά, το κράτος ωφελείται από χαμένα έσοδα (Φ.Π.Α.).

Στα χρόνια της ύφεσης, καθώς οι περισσότεροι από μας δυσκολεύονται στην απόκτηση ενός καινούργιου, και δη ακριβού αυτοκινήτου, η αγορά έχει αλλάξει τελείως πρόσωπο.

Απ’ τα χρόνια της οικονομικής ευφορίας και του γενικότερου χρηματιστηριακού αλαλούμ στην ελληνική αγορά όπου γίνονταν 270.000 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, σήμερα τα αντίστοιχα νούμερα έχουν πέσει δραματικά, γύρω στις 70.000-90.000 καινούργια αυτοκίνητα. Μέχρι τον Ιούνιο είχαν ταξινομηθεί 47.000 καινούργια αυτοκίνητα. Δείτε τις ταξινομήσεις στην επίσημη ιστοσελίδα του Συνδέσμου Εισαγωγέων εδώ

Απ΄το παραπάνω νούμερο, όπως μας σημειώθηκε και στην πρόσφατη παρουσίαση του VW Arteon, ενός αυτοκινήτου σχεδόν κομμένου και ραμμένου για την αγορά του leasing, το μερίδιο των ιδιωτικών ταξινομήσεων (δηλαδή τα αυτοκίνητα που αγοράζονται από ιδιώτες) βρίσκεται στο 30%-40% της αγοράς, ενώ το υπόλοιπο και σαφώς μεγαλύτερο ποσοστό καταλαμβάνεται από fleet στόλους και leasing σε ιδιώτες.

Καθώς, λοιπόν, η διαδικασία του leasing αυτοκινήτων είναι πιο υγιής και χωρίς περιθώρια φοροδιαφυγής, μήπως πρέπει και το κράτος να αντιληφθεί πως ακριβώς εκεί που βρίσκεται το αδύνατο σημείο του ελεγκτικού του μηχανισμού (η απώλεια εσόδων μέσω μαύρου χρήματος), να είναι η επιπλέον αφορμή να ενισχύσει τα κίνητρα του leasing αυτοκινήτων;

Να, η automotive ευκαιρία.

Photo: ΒΜW

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει