20 Χρόνια Porsche 911 GT3. Δύο φορές ζωντανός

Post date:

Author:

Category:

Η Porsche 911 GT3 είναι εργαλείο ακριβείας επί 20 Χρόνια. Δοξάστε

porsche 911 gt3 δοκιμή

Τα 20 Χρόνια που συμπληρώθηκαν από την πρώτη Porsche 911 GT3 είναι μια γιορτή για την αυτοκίνηση. Αυτές ήταν οι εντυπώσεις επί ελληνικού εδάφους

Η Porsche 911 GT3 ήταν και είναι ΤΟ αυτοκίνητο. Σκαλίζουμε πληγές. Τουλάχιστον μέχρι να εμφανιστεί η νέα γενιά, η 992 GT3. Που, απ’ ό,τι λένε οι πληροφορίες, θα είναι ξανά ατμοσφαιρική.

Και σύμφωνοι. Η αντίστοιχη Porsche GT3, το γένος 991, ήταν πιο γρήγορη, πιο δυνατή, πιο techno. Η 997, ωστόσο, ήταν η τελευταία πραγματικά αναλογική GT3 της μοντέρνας εποχής

Τι εστί Porsche 911 GT3

Η αυτής μεγαλειότατη GT3 ήταν το αυτοκίνητο που ομολόγκαρε η Porsche για να τρέχει στους αγώνες Cup ανά την υφήλιο. Και γι’ αυτό το λόγο είναι/ήταν το πιο εστιασμένο στην γκάμα της. Νόμος. Όχι το πιο γρήγορο.

H Turbo με τόση ροπή που παραδοσιακά διαθέτει, της δίνει μερικά μαθήματα στις ρεπρίζ. Και είναι και πιο ολοκληρωμένη ως σύνολο χρήσης. Όμως, αν θες τη μέγιστη δυνατή εμπλοκή σε σασί  με τον κωδικό 911, τότε η GT3 είναι και ήταν μονόδρομος.

Αν σας γοητεύει η πραγματική οδήγηση, όπου οδηγός και μηχάνημα γίνονται ένα, αν έχετε ξεπεράσει το στάδιο της πρόωρης εκσπερμάτισης για το ποιος έφτασε πιο γρήγορα, τότε ίσως αξίζει να γραφτούν δυο κουβέντες για αυτό το αυτοκίνητο. Τα 20 Χρόνια της Porsche 911 GT3 γιορτάζουν και οι Πραγματικοί Οδηγοί χαίρονται μαζί της. 

Η Porsche 911 GT3 σε λεπτομέρειες

Στη GT3, λοιπόν, κάθε λεπτομέρεια πηγάζει από το πάθος για οδήγηση. Αν, για παράδειγμα, σας αρέσει η ψαρωτική πίσω φτερούγα και ο διαφοροποιημένος εμπρός προφυλακτήρας, τότε είναι ωραίο να ξέρεις πως η ομοιότητα με το Aero Kit με το οποίο κυκλοφορούν/σαν και αρκετές Carrera ανά την επικράτεια είναι περιορισμένη.

Η GT3 παρήγαγε μηδενική άντωση στον εμπρός άξονα ενώ η φτερούγα-απλώστρα δεν είναι σταθερή αλλά ρυθμιζόμενη και δημιουργεί αρνητική άντωση. Λεπτομέρεια, ε; Ναι, αλλά δείχνει την εμμονή στο μέγιστο δυνατό

Το ίδιο πρεσβεύει και η ανάρτηση που βεβαίως και έχει τις ηλεκτρονικές μπουκάλες PASM, μόνο που εδώ τα ψαλίδια και οι αντιστρεπτικές μπορούν να πάρουν διαφορετικές θέσεις ανάλογα με το στιλ οδήγησης, κυρίως σε πίστα.

Ταπεινή συμβουλή: αν έχετε την τύχη, αν είστε ένας απ΄τους ελάχιστους στην ελληνική επικράτεια που οδηγείτε ή έχετε καλά κρυμμένη μια GT3 μην κάνετε το λάθος και πειραματιστείτε με το set-up γιατί αν δεν είναι ο άνθρωπος γκουρού -όπως ο Όλαφ Μάνθεϊ, στη Γερμανία, όπου στήνονται οι περισσότερες αγωνιστικές Porsche- θα καταλήξετε με μία «απροσάρμοστη» GT3. Η 911 είναι ένα μικρομετρικό αυτοκίνητο – λόγω αρχιτεκτονικής. Δεν πειραματίζεσαι στο κουτουρού.

Η αναλογική αίσθηση

Επανερχόμαστε στα περί «αναλογικής 911» με τη χειροκούνα, χωρίς τις ενεργείς πίσω βάσεις (που βοηθούν το turn in), με κλασικό χειρόφρενο στο κέντρο και με το μικρό μεταξόνιο των 236 εκατοστών. Πιο μικρό κι από Mirca.

Ο πιο ώριμος, συνεκτικός κρίκος μεταξύ των παλιών κλασικών RS και της σύγχρονης γενιάς θα είναι η 997 GT3. Η 991, απ΄τη σύντομη εμπειρία μας, είναι σε άλλο επίπεδο. Αλλά και πιο hi-tech.

Τα χειριστήρια στη GT3 997 μεταδίδουν μια οργανική αίσθηση, το τιμόνι είναι τηλεπαθητικό (ναι, με υδραυλική κρεμαγιέρα που σπαρταράει στις ανωμαλίες του δρόμου) και ο συμπλέκτης από τους πιο βαρείς της κατηγορίας.

Η πρόσφυση είναι πρακτικά ανεξάντλητη, τα γνωστά «θεματάκια» που υπήρχαν σ’ όλες τις 911 (όπως η μουδιασμένη πρόσφυση του μπροστινού άξονα στην είσοδο της στροφής ή το ευαισθητοποιημένο ABS) είναι δραματικά μειωμένα, οπότε μένεις να απολαμβάνεις τη σχέση σου με το κόσμημα

 Θαυμάστε απλότητα και πολεμικό F16 με πινακίδες κυκλοφορίας. Μελλοντικό κλασικό. Αλλά ποιος δίνει δεκάρα για τα απολιθώματα των garage queen και των επενδυτών; Αν την έχεις, τη ρουφάς κάθε μέρα και νιώθεις δυο φορές πιο ζωντανός

Τη φοράς σαν γάντι, χώνεσαι στο σταθερό μπάκετ που είναι μέρος του προαιρετικού πακέτου Club Sport (αν είναι να πάρεις GT3 «λέει» μόνο με τα roll bars και τα καθίσματα από την Carrera GT) και επικεντρώνεσαι στην ακρίβεια ενός χειρουργικού εργαλείου και ενός επίπεδου 6κύλινδρου που έχει τη δική του θέση στην ιστορία. Ο παππούς Mezger «κέντησε» με το μοτέρ των 3,6 λίτρων.

Το μηχανολογικό συμπέρασμα

Με απλές κουβέντες, πρόκειται για τον πιο δυνατό ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο που είχε ποτέ μπει μέχρι τότε σε αυτοκίνητο παραγωγής και, βέβαια, για ένα γνήσιο απόγονο των αγωνιστικών μοτέρ που τίμησαν τις θρυλικές GT1 και τα τέρατα RSR.

Παρέα του ένα κιβώτιο το οποίο προβλέπει για τους ψυχάκηδες ακόμα και διαφορετικό γρανάζωμα (δεν είναι κακή ιδέα μια πιο κοντή τελική σχέση) και το οποίο θεωρείται εξαιρετικά ανθεκτικό στην καταπόνηση.

Και αν σε μερικές δεκαετίες θέλετε να δείξετε στον γιο σας ένα πραγματικό αντρικό, γνήσια οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, καλό είναι να ‘χετε μια τέτοια στο γκαράζ. Τη λευκή που ξεχωρίζει. Εντάξει, δεν θα κολλήσουμε και στο χρώμα.

20 Χρόνια Porsche 911 GT3 είναι αυτά. Happy birthday, κούκλα!

Photo: Porsche / Γ. Κούτος / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει