Μπες, σκάσε και οδήγα. Το Ford Fiesta ST ξέρει τον τρόπο

Post date:

Author:

Category:

Τα περισσότερα που διαβάζετε όλο αυτό τον καιρό για το Fiesta ST ισχύουν. Ό,τι καλύτερο μπορεί να αγοράσει o petrolhead της διπλανής πόρτας. Συγκεκριμένα, όποιος θέλει ένα μικρό, άψογα στημένο, ποιοτικά φτιαγμένο και εξόχως οδηγοκεντρικό εμπροσθιοκίνητο μόλις έχει βρει το σωστό αυτοκίνητο

Ford Fiesta ST δοκιμή

Αυτή είναι η εμπειρία μετά από μια εβδομάδα μαζί του


Τι λέει το 4Drivers: σπορ αυτοκίνητο σε συσκευασία υπερμίνι. To Fiesta ST είναι συνολικά καλύτερο από το προηγούμενο και παρά το ότι πρόκειται, ουσιαστικά, για το ίδιο σασί, μεταβολίζει με φρεσκάδα τη νέα του μηχανολογική προίκα. Best buy

Oh yes: οδηγικό fun, επιδόσεις (0-100 σε 6.5”, τελική 230 km/h), το καλύτερο τιμόνι στην κατηγορία -και όχι μόνον-, συμμετοχικός χαρακτήρας, «ελληνικά» κυβικά (1.5 lt), 3θυρο και 5θυρο, τιμή αγοράς

Sorry, no: σφιχτή έως κουραστική ανάρτηση σε κακό, ελληνικό οδόστρωμα, σχετικά στενά μετατρόχια που, σε συνδυασμό με το ελεγχόμενο διαφορικό, μεταφέρουν περισσότερη οξύτητα αντιδράσεων στην είσοδο της καμπής υπό πίεση

Απέναντι: Peugeot 208 GTi, VW Polo GTI

Bitch, better have my money: από τα €20.264. Τρεις εκδόσεις, ST1, ST2 και ST3, με την ακριβότερη 5θυρη να στοιχίζει €25.446


Η μεγαλύτερη αμφιβολία που είχαμε πριν οδηγήσουμε το πολυαναμενόμενο Fiesta ST ήταν μία. Και έχει όνομα. Λέγεται τρικύλινδρος κινητήρας.

Η ισχύς είναι στους 200 ίππους, αλλά αυτή τη φορά αποδίδεται από έναν μικρό κινητήρα, τόσο σε χωρητικότητα με μόλις 1,5 lt όσο και σε κυλινδρισμό. Μάλιστα, υπό συνθήκες, απενεργοποιείται ο ένας κύλινδρος και λειτουργεί ως δικύλινδρος, προφανώς στην προσπάθεια για μείωση της κατανάλωσης.

Όμως, οι επιφυλάξεις εξατμίζονται γρήγορα. Είναι τέλειο πλούσιος σε ροπή (29,6 kgm από τις 1,400 – 4,000 rpm), εύστροφος και δεν σε ξενερώνει στους υψηλούς αριθμός περιστροφής, όπως συνηθίζεται συχνά σε 3κύλινδρα σύνολα. Εκεί, δηλαδή, που συχνά σου έρχεται στο μυαλό ο ήχος ενός ξενέρωτου «φτερουγίσματος». Εδώ, εν αντιθέσει, έχεις ένα soundtrack που σε σημαντικό ποσοστό που καλύπτει τη σχετική αδυναμία. 

Το εύρος του στροφόμετρου εξαντλείται γρήγορα (η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6,000 rpm) και η αίσθηση της επιτάχυνσης με τις καλές επιδόσεις (0-100 σε 6.5’’ / τελική στα 230 km/h) ικανοποιούν κάθε απαίτηση στην κατηγορία


Ford Ranger Raptor δοκιμή

Επίσης, μια που το έφερε η κουβέντα, η απεπανεργοποίηση του 3ου κυλίνδρου δεν γίνεται καν αισθητή από τον οδηγό.

Η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί, ανάλογα με το φορτίο γκαζιού, στα 7, lt/100 km ενώ η μέση της συνολικής δοκιμής μας κινήθηκε στα 10,6 lt /100 km.

Το τιμόνι, ένα από τα πιο επίμαχα συστατικά της σύγχρονης αυτοκίνησης που έχει αλλάξει δραστικά με την είσοδο της ηλεκτρικά υποβοηθούμενης κρεμαγιέρας, είναι με μία λέξη άψογο. Πειστικά βαρύ, εξαιρετικά ακριβές και με μόλις δύο στροφές από άκρη σε άκρη.

Η αίσθησή του αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα που έχεις επιλέξει. Υπάρχουν τρία προγράμματα, Normal, Sport, και Track. Και τα τρία έχουν σαφή διαχωρισμό ενώ στο τρίτο (Track) απενεργοποιείται αυτόματα και το ”ESP”.

Για τα υπόλοιπα, σασί, οδική συμπεριφορά, συμμετοχικότητα δεν είχαμε και πολλές αμφιβολίες. Έχουμε γράψει συχνά, για τη γενετική δεξαμενή του καλού engineering που υπάρχει στο υπόστρωμα σχεδόν κάθε Ford που μπορεί να αγοράσει ο καταναλωτής σήμερα. Με εξαίρεση κάποια global λογικής μοντέλα (βλ. Ka+), εδώ έχουμε να κάνουμε με μια Φορντάρα. Ξανά


Fiesta ST Ford

Λόγω μαζεμένου μεγέθους, πολύ γρήγορου και ακριβούς συστήματος διεύθυνσης αλλά και λόγω ύπαρξης του προαιρετικού ελεγχόμενο διαφορικού, το Fiesta ST τείνει να αρκείται σε πολύ μικρές κινήσεις. Ενίοτε, αν έχει κέφια σηκώνει και πίσω εσωτερικό τροχό. All time classic

Ford Fiesta ST_4drivers.gr

Ford Fiesta ST_4drivers.gr

Ford Fiesta ST_4drivers.gr 

Ford Fiesta ST_4drivers.gr 

Ford Fiesta ST_4drivers.gr

Ford Fiesta ST_4drivers.gr

Για την ακρίβεια, δεν χρειάζονται πολλές κινήσεις. Το κάνουν περισσότερο νευρικό από όσο χρειάζεται και αυτό δεν είναι μια αίσθηση που γενικά είναι ευχάριστη σε ένα μικρό αμάξωμα. Εμπιστεύεσαι το μπλοκέ διαφορικό, μένεις στο γκάζι και η τροχιά «βγαίνει»

Μόνο μελανό σημείο ο μεγάλος κύκλος στροφής. Πολύ δύσκολο το «επιτόπου» ακόμα και σε σχετικά άνετα σημεία, αν σκεφτείς πως οδηγείς για ένα μαζεμένο σε διαστάσεις αυτοκίνητο.

Μοιάζει με kart για τέσσερις, μεταδίδει απαράμιλλο σασπένς για εμπροσθιοκίνητο αλλά δεν είναι και κάποιο που σε χαλαρώνει στις υψηλές ταχύτητες, εκεί που μπορεί κάποιες φορές να θέλεις να κινηθείς γρήγορα μεν, πιο διεκπαιρεωτικά δε. 

Tο πεντάλ των φρένων είναι γραμμικό, πληροφοριακό και με σωστό «δάγκωμα» στην πίεση. Επιβραδύνει άμεσα και αποτελεσματικά. Ωστόσο, σε μια γρήγορη διαδρομή, μια ζεστή μέρα δεν άργησε να υπερθερμανθεί και να βγουν κάποιοι σχετικοί καπνοί όταν σταματήσαμε. Βάλαμε 1η και συνεχίσαμε στο χαλρό για να κρυώσουν. Μπορεί τα υλικά τριβής…

Ο επιλογέας γρήγορος και ανθεκτικός στην πίεση. Το Fiesta ST είναι διαθέσιμο μόνο με χειροκίνητο 6άρι. Και ορθώς. Ταιριάζει στο χαρακτήρα. 

Επί του οδηγικού, το Ford Fiesta ST είναι ένα ιδιαίτερα τεχνικό εμπροσθιοκίνητο. Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να επιτεθείς σε μια καμπή, ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάς το γκάζι, πόσο στρίβεις το τιμόνι και ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Ικανό, αποτελεσματικό αλλά επουδενί αυτονόητα εύκολο – όπως, για παράδειγμα, το VW Polo GTI


Ford Mustang Mach-E GT

Στο εσωτερικό

Το κάθισμα, αυτή τη φορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο φαρδύ στην περιοχή της μέσης, στηρίζει ακόμα πιο γενναιόδωρα το σώμα σου στις πλευρικές επιτάχυνσης και είναι ακόμα πιο όμορφο αισθητικά με τα έντονα λογότυπα της Recaro.

Παραμένει, ωστόσο, σχετικά στενό στην περιοχή των πλευρών για πιο μεγάλους σωματότυπους.

Το Fiesta ST, όμως, είναι προσανατολισμένο στη λογική ενός μικρού γρήγορου hot hatch που σκοπό έχει την οδηγική ευχαρίστηση και την συμμετοχικότητα. Δύο στοιχεία που τα παρέχει σε αφθονία.

Εννοείται υπάρχει το σύστημα SYNC 3 της Ford, ένας σαφώς καλύτερος πίνακας οργάνων, πιο ευδιάκριτος και όμορφος, κλασικό χειρόφρενο (yes!) και μια πολύ καλή συναρμογή. 

Η απόσβεση σφιχτή έως πολύ σφιχτή, με ξεκάθαρο σπορ προσανατολισμό. Στην καθημερινή οδήγηση απορροφά ελεγχόμενα τις γνωστές ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου, δεν βροντάει, δεν τρίζει, δεν κουνάει πουθενά. Είναι όμως πραγματικά σφιχτή.

Τα αυτοκίνητα συνηθίζουν να έχουν ένα sweet spot. Ένα γλυκό σημείο, σε κάποια περιοχή στροφών και ροής, όπου αναδεικνύεται και έρχονται ακριβώς στην κινηματική τους αρμονία ο συνδυασμός σασί / κινητήρας / γεωμετρία. Στο Fiesta ST είναι κάπου λίγο μετά τις 4,000 rpm. Εκεί όπου μαζεύει πανεύκολα χιλιόμετρα λόγω ροπής και χαμηλού βάρους (1,262 kg) και πραγματικά χορεύει με χάρη μεταδίδοντας αίσθημα απόλαυσης και ελέγχου

Η ανάρτηση ελέγχει άψογα τις κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, σε προειδοποιεί ελεγχόμενα -αν και σε πιο υψηλή κινηματική συχνότητα σε σχέση με πιο ενδοτικά set up του όποιου ανταγωνισμού- και φορτίζεται με αναλυτικό, γραμμικό τρόπο. 

Συμπερασματικά;

Το πιο οδηγοκεντρικό hothatch στην κατηγορία. Σε τιμή, που αν το παραγγείλετε σε 3θυρο και σε λευκό ή κόκκινο χρώμα, προκαλεί.

Φυσικά και με το μπλοκέ διαφορικό της Quaife, τουλάχιστον αν σας ενδιαφέρει η καθαρά επιθετική οδήγηση. Φορντάρα. Ξανά μανά.

Info: ford.gr / Photo: 4Drivers


Ford Puma ST

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει