Η BMW M4 CS των 460 ίππων. Μία άποψη πριν τη νέα γενιά της Μ4

Post date:

Author:

Category:

Η BMW M4 CS βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε μια Μ4 Competition package και μια GTS. Ή μήπως όταν μια Μ4 φαίνεται λίγη;

BMW M4 CS

Αυτή τη φορά, ο τρίλιτρος διπλοτούρμπινος έχει αγγίξει τους 460 ίππους. Δέκα παραπάνω από την Competition Package. Ή είκοσι εννιά παραπάνω από μια «απλή» Μ4. Ή σαράντα λιγότερους από τους 500 της εξωτικής και ήδη GTS που ξεπούλησε


Η νέα ατζέντα των μεγάλων κατασκευαστών έχει καθοριστεί με αυστηρά χρονοδιαγράμματα, πολύ καιρό πριν, και δεν γίνονται τυχαία. Οι βασικοί νόμοι του καπιταλισμού («ό,τι δεν πουλάει πεθαίνει», «οφείλεις να γίνεσαι όλο και μεγαλύτερος» και σχετικά μανιφέστα) προβλέπουν να καλύπτεις κάθε κενό της αγοράς

Για την Competition

Ποιο κενό, ακριβώς; Το κενό είναι στο μυαλό μας. Μέχρι να δοκιμάσεις κάτι ακόμα πιο δυνατό, οδηγοκεντρικό, ιδιαίτερο.

Πριν αναφερθώ στη BMW M4 CS του τίτλου, θα σας κουράσω με μια χρήσιμη αναδρομή. Δεν θα ξεχάσω, λοιπόν, πως σε ένα διάλειμμα της οδήγησης της «απλής« Μ2 στην πίστα του Hungaroring, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για μερικά χιλιόμετρα εκτός πίστας τη BMW M4 Competition Package.

Αυτήν με τους 450 ίππους και τη διαφοροποιημένη ανάρτηση. Και το aero. Και τους «πορτοκαλί» ακτινωτούς τροχούς που ήταν τόσο ωραίοι που μπορούσες να φας πάνω τους. Και τα καθίσματα με τις «τρύπες» στα παΐδια. Μόνο να τα βλέπεις φτάνει. Έδειχνε πολεμική, διαφορετική. Και ήταν ακριβή.


bmw m4 cs
bmw m4 δοκιμη

Για την «απόσταση» της Μ2 με την M4 Competition

Λοιπόν, ήταν τέτοια η διαφορά του διπλοτούρμπινου κινητήρα της BMW M4 Competition, που μετά από λίγο όταν επιστρέψαμε στην πίστα για μερικούς ακόμα γύρους με τη Μ2, η τελευταία έδειχνε γιατί στοίχιζε τόσο φτηνότερα στη γκάμα του M division.

Ενώ η «απλή» Μ2 (που πλέον έχει αντικατασταθεί από την Competition) παραμένει ένα τρελά απολαυστικό αυτοκίνητο, από εκείνη τη στιγμή και μετά δεν είχε αυτή την εγγενή, υπερ-hitech αλητεία και το ακόμα πιο αιχμηρό «μπροστινό» που εξέπεμπε η BMW M4 Competition.


Μια πρώτη γνωριμία με την Competition Package. Τρέξαμε να προλάβουμε τα κλειδιά της «τσιμεντέ» που ήταν τελευταία στη σειρά. Αλλά άξιζε το τρέξιμο. Ε, η BMW M4 CS έχει μέρος της προίκας της με ακόμα περισσότερο exclusivity


Πάμε τώρα στην M4 CS

Η παγκόσμια αγορά έχει χρήμα να δαπανήσει. Έτσι δικαιολογείται πως η νέα CS στοιχίζει κάποια €40.000 περισσότερα από μια Μ4 ή κάποια €30.000 λιγότερα από μια Competition Package. Μα €40.000 περισσότερα από μια Μ4; Ναι, τόσο. Είναι μαθηματικά υπολογισμένο πως θα πουλήσει.

Τα specs μιλούν για 0-100 σε 3,9” και κόφτη στα 280 km/h. Σιγά, δηλαδή, μη μένεις στην κεντρική Ευρώπη και δεν πας να κάνεις ένα de-limit – έτσι, να βρίσκεται, στις περιπτώσεις εκείνες που στις άδειες autobahnen βρεθείς σε κέφια

Θυμάμαι, πάντως, πως για ένα διήμερο με τις Μ3 και Μ4 στην Αυστρία, «τρακοσαρίσαμε» ουκ ολίγες φορές. Εύκολα και με μια συμπαγή αίσθηση στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, ήταν μια στιγμή που η υιοθέτηση του turbo απάλειψε τις όποιες κατηγορίες για τον αποχαιρετισμό της «ατμόσφαιρας» απ΄τη σύγχρονη γκάμα της BMW.

Τα specs της BMW M4 CS μιλούσαν επίσης για αποκλειστικά 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Μ-DCT. Όπως και την προίκα από τα αλουμινένια εξαρτήματα στην ανάρτηση της Competition. Στάνταρ την Adaptive M Suspension. Τις δικές της χαρτογραφήσεις σε τιμόνι και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Καπό από carbon αλλά και καμία έκπτωση σε στοιχεία πολυτέλειας. Μ΄αυτά και μ’ αυτά, μια CS δεν ζυγίζει λιγότερο από κάποια 1600 kg. Δεν είναι πανάλαφρη αλλά εκεί γέρνει η ζυγαριά στην κατηγορία.


CS: ένας κωδικός απ΄τα παλιά

Αν θυμάστε, ο κωδικός CS έχει μια γλυκιά παράδοση στο παρελθόν. Στα χρόνια της Ε46 Μ3, η έκδοση CS θεωρούνταν η χρυσή τομή ανάμεσα σε μια συμβατική Μ3 και στην τότε CSL. Δεν ακούω και πολλούς να θυμούνται τη CS σε σχέση με τη CSL.Και υποθέτω πως οι περισσότεροι θα ήθελαν την τελευταία στο ονειρικό τους γκαράζ και όχι τη «χρυσή τομή» της CS.


Συμπέρασμα; Μα τι άλλο απ΄το προφανές. Το exclusivity, η μοναδικότητα μιας έκδοσης, είναι το καύσιμο της ματαιοδοξίας μας. Κι αν μπορείς οικονομικά, το τρέφεις. Μόνο που θα φανεί στο χρόνο αν η m4 CS διεκδικήσει επάξια τη θέση της στην ιστορία των πιο εμβληματικών BMW


Όσο η GTS δεν μπορεί να αγοραστεί πλέον (παρά μόνο σε γκαράζ που θα τη δουν ως επένδυση) και όσο οι τιμές μιας «απλής» Μ4 παραμένουν σχετικά προσβάσιμες στο εξωτερικό, τόσο αποκτά νόημα άλλο ένα υπέροχο, εθιστικό, άκρως επιθυμητό και πανάκριβο αυτοκίνητο του M Division. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, λεφτά υπάρχουν. 


Photo: BMW 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει