Αντιστρές και Mercedes. Οδηγώντας την αντισυμβατική X-Class

Post date:

Author:

Category:

X-Class Mercedes

Pick-up με σήμα το «αστέρι»; Δημοσιογραφία κομμένη. Θέλω διπλοκάμπινη αγροτιά. Αυτοί είναι πέντε σοβαροί λόγοι για μια Mercedes X-Class 250 d 4Matic

Αντίο, άγχος

Ποιες ανωμαλίες δισετραμμένων εργολάβων; Ποια πλημμυρισμένη Ποσειδώνος;. Ποιο Grand Canyon στη Λαυρίου; Στα διάλα.

Οδήγησα τη Mercedes X-Class σε εθνική και «τάπα» σε χώμα και αυτό που μου ‘κανε σε πρώτο χρόνο εντύπωση ήταν το πώς τα ποσοστά NVH (”noise, vibes, harsheness”, σε απλά ελληνικά «θόρυβος, κραδασμοί και τραχύτητα») έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ ακόμα και σε επίπεδο pick up.

Η X-Class είναι ένα από τα πιο ραφιναρισμένα διπλοκάμπινα της αγοράς

Το χώμα ουδείς εμίσησεν. Η Mercedes X-Class στην ευγενή χωματίλα της ελληνικής υπαίθρου. Αφ ης στιγμής στην παγκόσμια αγορά λιγότερο από το 15% χρησιμοποιεί το pick up για αμιγώς επαγγελματικό ρόλο αλλά, περισσότερο, σαν κανονικό αυτοκίνητο, εύκολα καταλαβαίνεις το γιατί η Mercedes αποφάσισε να μπει και σ’ αυτό το μερίδιο αγοράς

Η άνεση και η κύλιση ήταν το τελευταίο οχυρό στα αγροτικά που, πλέον, δεν κοπανιέσαι σαν μοσχάρι για σφάξιμο. Θες και ποτηροθήκη; «Παίζει». Θερμαινόμενα και ηλεκτρικά καθίσματα; Εννοείται. Ένα ταμπλό με οθόνη και touch pad όπως μπορείς να βρείς σε άλλες, «κανονικές» Mercedes; Ναι. Ακόμα και ηλεκτρικά ανοιγόμενο πίσω παρμπρίζ για «τσατ» με το χώρο φόρτωσης. Βασικά, δεν έχεις κανένα θέμα να οδηγείς ένα σύγχρονο pick up σε καθημερινές συνθήκες. 

  • Καλημέρα χαβαλές

Μια ανάσα από την Αθήνα μπορείς να βρεις χωμάτινες διαδρομές όπου ξεχνάς κίνηση και μπαίνεις σε ένα fun mode όπου δεν οδηγείς ένα μη μου άπτου όχημα αλλά έναν εκπολιτισμένο εργάτη που μπορεί να σου προσφέρει τρελό, fun. Η χώρα είναι γεμάτη από ξεχασμένους ή έτοιμους προς ανακάλυψη χωμάτινους δρόμους.

Μπαίνεις στο διπλοκάμπινο και αμέσως αισθάνεσαι την αναβάθμιση σε σχέση με το hardware του Nissan Navara που βρίσκεται από «κάτω». Αλλά, για στάσου, μήπως είναι, απλώς, ένα Navara με σήμα το αστέρι; Η πρώτη απάντηση, οπτικά και σε επίπεδο αφής, είναι ένα ξεκάθαρο όχι

Μια δεύτερη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι πως -χωρίς επιχειρήματα δημοσίων σχέσεων- η Mercedes έκανε ουσιαστικές επεμβάσεις στην X-Class. Σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση, NVH, στοιχεία μόνωσης και ραφιναρίσματος, υλικά και σχεδίαση καμπίνας με τους στρογγυλούς αεραγωγούς α λα Mercedes ακόμα καλύτερα καθίσματα, συστήματα ασφάλειας, όλα τα παραπάνω είναι διαφορετικά.

Ναι, υπάρχει ένα Navara στο σασί και στον τετρακύλινδρο κινητήρα που οδηγήσαμε, αλλά, ταυτόχρονα, υπάρχει και ένα εκτεταμένο engineering σε πολλές και ουσιαστικές λεπτομέρειες και μια κορυφαία ποιότητα κύλισης στην κατηγορία. Τόσα όσα για να δικαιολογούν και την «αναβάθμιση» της τιμής αγοράς. Δηλαδή, κάποια €39.880 για την έκδοση που οδηγήσαμε.

Το fun, λοιπόν, είναι αναπόσπαστο. Σχεδόν σ’ όλο το μήκος της αγαπημένης μου «ειδικής», κάπου χωμένη κάτω από τον Άγιο Κωνσταντίνο, οδήγησα με μόνο «πισωκούνα»  και η Merc «έσκαβε».

Οι διαδρομές της ανάρτησης ρούφαγαν σωστά και προβλέψιμα το βάρος, το παντιλίκι με 3η «άπλωνε» όμορφα και προοδευτικά, οι κραδασμοί στο τιμόνι απείχαν, σταματούσε χωρίς προσευχές και εκεί που αναρωτιόμουν για κανένα «γκουπ», αυτό δεν ερχόταν ακόμα κι αν κατέφευγα σε ακρότητες. Με τι αυτοκίνητο τα κάνεις αυτά χωρίς κανένα άγχος; 

  • Εκεί όπου τελειώνει η κόμπλα αρχίζει το pick up

Όσοι, κάποτε, θυμούνται τον δημιουργό, ουσιαστικά, του ειδικού Τύπου, κ. Κώστα Καββαθά, να πηγαινοέρχεται στη δουλειά με ένα pick up, θα αντιληφθούν το νόημα του υπότιτλου.

Η απουσία κόμπλας τού να οδηγείς pick up, χωρίς να είσαι κατ΄ανάγκην υδραυλικός, κηπουρός και τα ρέστα, μπορεί να ξεπεραστεί με δύο τρόπους: ή όταν έχεις οδηγήσει τα πάντα έχοντας κάνει τον οδηγικό σου «κύκλο» ή όταν «το ‘χεις» ως προσωπικότητα. Ο Καββαθάς ενέπιπτε, μάλλον, και στις δύο περιπτώσεις.

Φορτώστε. Επιβλητική σε μέγεθος, με κάποια 5,34 μέτρα μήκους, 1,58 μήκος καρότσας αλλά και περίπου 2 εκατοστά μικρότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τα διπλοκάμπινα της αγοράς – κάτι που βοηθά την X-Class να επιδεικνύει εύκολο έλεγχο σε υψηλές ταχύτητες 

  • Η «τετρακούνα» δίνει φτερά

Το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να αλλάζει από 2WD σε 4WD μέσω περιστροφικού διακόπτη, διαθέτει κοντές σχέσεις ενώ το μόνο που λείπει είναι το κλείδωμα του πίσω διαφορικού. 

Στην ιδιαίτερη περίπτωση ενός pickup όπως η X-Class, η τετρακίνηση προσδίδει επιπλέον πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα ενώ χάρη στο, αυτόματο και ομαλό στη λειτουργία του, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων μπορείς να ανέβεις με ευκολία παντού χωρίς να ταλαιπωρείς συμπλέκτη ή αριστερή γάμπα. 

Με απόδοση 190 PS και 45.9 kgm από τον κινητήρα των 2.3 lt, η X 250 d 4Matic χαρακτηρίζεται από χαμηλά επίπεδα θορύβου και κατανάλωση που, αν χειριστείς με προσοχή το μέτριας απόκρισης δεξί πεντάλ, θα πετύχει μια εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Στα πλαίσια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 8.6 lt/100 km

  • Δεν γίνεσαι «στόχος». Σε ευγνωμονούν οι κλώνοι

Το pick up, όσο και να έχει θεαματικά εκπολιτιστεί όπως στην περίπτωση της X-Class, παραμένει στη συνείδηση του μέσου Έλληνα ως το «αγροτικό». Και ξέρετε το γιατί. Διότι έχει να κάνει με τον παράγοντα «κόμπλα» (βλ. παραπάνω 3).

Ήδη, όμως, από τη δεκαετία του ’50 στις Η.Π.Α., τα pick up είχαν αρχίσει να αποσυνδέονται από αμιγή επαγγελματική χρήση. Στα ’80s, μάλιστα, είχαν εξελιχθεί σε life style οχήματα. Σήμερα, που μπορείς να ζεις κανονικά με ένα τέτοιο, είναι ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων.

Προσωπικά, δεν θα ‘χα κανένα πρόβλημα να κυκλοφορώ με τέτοιο αν το συμψήφιζα με το χαβαλέ της υπόθεσης (βλ. 2). Σύμφωνοι, αν υπήρχε και ένα petrolhead αυτοκίνητο στο γκαράζ…

Πίσω από το διπλοκάμπινο, πετάς ποδήλατα, δένεις σκύλο, φορτώνεις τα surf, τα ογκώδη ψώνια από το ΙΚΕΑ, εξερευνάς την άγνωστη Ελλάδα. Όλα μακριά από τη χλαπαταγή και χωρίς το άγχος της «γόβας στο χωράφι». Αξία ανεκτίμητη

Σε ευγνωμονούν τα παιδιά σου για το fun της υπόθεσης αφού θα αισθανθούν την ελευθερία τού να οδηγείς pick up. Σε ψιλοαντιπαθεί, ίσως, η γυναίκα αφού της χαλάς το πρεστίζ. Αλλά ας πρόσεχες τι «έπαιρνες» όταν πέρναγες τις βέρες

Κάπου έξω από το εμπορικό. Mε τα 5,34 μέτρα μήκους η εύρεση θέσης είναι μια δύσκολη υπόθεση. Αποζημιώνεσαι με την ευκολία τού να «πετάς» ψώνια και ογκώδη αντικείμενα στην «καρότσα» που διαθέτει και κυλιόμενους κρίκους ώστε να σταθεροποιείς διαφορετικού μεγέθους αντικείμενα

Οι αριθμοί λένε την αλήθεια. Για μια απόσταση 579 χιλιομέτρων με μικτή χρήση, χαλαρό cruising στην εθνική οδό, έντονη οδήγηση σε «ειδική» και πολλά διεκπαιρωτικά χιλιόμετρα στην πόλη, τα 8.6 lt /100 km είναι μια εξαιρετική τιμή για ένα αυτοκίνητο 2.250 kg. Αν προσπαθήσεις με χαμηλό φορτίο γκαζιού σε επίπεδο οδόστρωμα, κατεβαίνει κι άλλο

Συμπερασματικά, η Mercedes, μια εταιρεία με άπειρα ένσημα στο χώρο των επαγγελματικών οχημάτων, «χτύπησε» τιλτ με την X-Class.

Συνδυάζει το ραφινάρισμα που περιμένεις από το «αστέρι», μια κορυφαία ποιότητα κύλισης αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (που έγιναν για αρκετούς απαραίτητα) με ένα life style χαρακτήρα που σε παίρνει με το μέρος του.

Φυσικά, ζούμε στην Ελλάδα. Και το καθεστώς των επαγγελματικών είναι τόσο πίσω, όσο απέχουμε από την αμερικανική αγορά της δεκαετίας του ’50. 

Photo: 4Drivers / Mercedes-Benz

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει