Οδηγούμε Audi RS3 Sportback. Το «τραίνο» της μεγάλης φυγής

Post date:

Author:

Category:

Το πιο δυνατό hot hatch της παγκόσμιας αγοράς «φορά» έναν εξαιρετκό κινητήρα 2.5lt με απόδοση 400 ίππων και τον συνδυάζει με τετρακίνηση κάτω από ένα «αθώο» αμάξωμα. Το Audi RS3 εκμηδενίζει αποστάσεις, στρίβει σαν τραίνο και πολύ δύσκολα «στέκεται» κάτι δίπλα του. Εκτός αν είναι supercar. 

Τι λέει το 4Drivers: το hatchback που σε μεταφέρει σε μια άλλη διάσταση επιδόσεων είναι εξοντωτικά αποτελεσματικό και ακριβό. Δύσκολα το 99% των καθημερινών οδηγών θα θελήσει κάτι περισσότερο 

Oh yes: προδιαγραφές και απόκριση κινητήρα, ισχύς, επιδόσεις, καταιγιστική κάλυψη αποστάσεων, ήχος, συναρμολόγηση καμπίνας, απόκριση φρένων, σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, διακριτική εμφάνιση, εύχρηστο σύστημα πολυμέσων (ΜΜΙ), διαθέσιμο σε hatchback και sedan

Sorry, no: λιγότερο συμμετοχικό στο όριο για τον απόλυτα εξειδικευμένο οδηγό, σφιχτό κάθισμα, σχετικά απότομη επαναφορά απόσβεσης (rebound) στους ελληνικούς δρόμους, κιβώτιο που υστερεί οριακά σε απόλυτους ρυθμούς, εξωφρενικά ακριβό

Απέναντι: Ford Focus RS, Honda Civic Type R, VW Golf R

Bitch, better have my money: από €81.000. Για την ιστορία, στο εξωτερικό κοστίζει από €54.600

Το Audi RS3 είναι η «εισαγωγή» του ενθουσιώδους κοινού στον κόσμο των Audi με το λογότυπο RS. Λύκος με ένδυμα προβάτου για ένα αυτοκίνητο που παρέχει ασύλληπτα μέσες ωριαίες ταχύτητες σε ένα πρακτικό πακέτο

  • Database

Κινητήρας: 2.5lt, 20βάλβιδος, turbo, βενζινοκίνητος, TFSI

Ισχύς: 400 PS

Ροπή: 480 Nm

Μετάδοση: Τετρακίνηση / Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων S tronic

Ανάρτηση: McPherson (εμπρός) / Πολλαπλών συνδέσμων (πίσω)

Βάρος: 1.630kg 

0-100: 4.1” 

Τελική: 280 km/ h

Επίσημη μικτή κατανάλωση : 8.3lt/100km / Μικτή δοκιμής: 13.8lt/100km

Ζούμε στην εποχή του εξωφρενικά γρήγορου hatchback. Μας αρέσει. Και δεν μπορεί να μη σ’ αρέσει γιατί, πολύ απλά, όπως λέμε στο 4D, «η ιπποδύναμη είναι ένα μέγεθος που συνηθίζεται».

Κάποτε, 400 ίππους έβγαζε η Ferrari Modena, λίγους παραπάνω η Porsche 911 Turbo (996) αλλά, πλέον, δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπεις τόσους σε ένα «αθώο» Αudi RS3. Σεντάν ή πεντάθυρο;

Ποιος θα υποψιαστεί τι πάρτι επιδόσεων συντελείται με αυτό το hatchback; Σύμφωνοι, το ελαφρά χαμηλότερο αμάξωμα (κατά 25mm) σε σχέση με τα Α3, το φαρδύτερο εμπρός μετατρόχιο (κατά 20mm) και οι τονισμένοι θόλοι, έκαναν κάποιους διερχόμενους να γυρίσουν για δεύτερη φορά κεφάλι ώστε να επιβεβαιώσουν το ζητούμενο.

Το RS3, όμως, παρά τους τροχούς 19 ιντσών (235/35) και τον επιθετικό διαχύτη στο πίσω μέρος, κρύβει μεγάλο μέρος τού τι μπορεί να κάνει στο δρόμο. Που δεν είναι άλλο από το να ταπεινώσει σχεδόν ό,τι κινείται. Να, δείτε τι γίνεται όταν τεθεί αντιμέτωπο με τον άμεσο ανταγωνισμό.

«Να ταπεινώσει σχεδόν ό,τι κινείται»; Είναι αυτό το ζητούμενο; Ναι, για πολλούς είναι. Πιστεύω, μάλιστα, πως είναι η πλειοψηφία. Να έχεις ένα τρελά σταθερό, τετρακίνητο και χωρίς τερτίπια αυτοκίνητο (ακόμα και με το ESC «εκτός», το RS3 «αρμέγει» την πρόσφυση χωρίς εκπλήξεις) για το κάθε μέρα που να στέκεται άνετα δίπλα (και) σε υπερκατασκευές

Το πιστεύω ακράδαντα. Το 90% των Ελλήνων, τουλάχιστον, οδηγών δεν μπορεί να «αρμέξει» τελείως ένα Skoda Rapid. Τόσο πολύ έχουν εξελιχθεί τα πλαίσια, οι αναρτήσεις, τα λάστιχα και ό,τι άλλο βοηθά ένα καθημερινό αυτοκίνητο να μένει πεισματικά στο δρόμο. Εκτός αν είσαι ηλίθιος ή αυτόχειρας. Ε, φανταστείτε πόσο ακόμα μικρότερο είναι το ποσοστό όσων θα μπορούν να «αρμέξουν» ένα RS3. Και, προφανώς, δεν εννοώ για κόντρες στην ευθεία…

Ωστόσο, το κοινό του RS3 είναι μεγάλο. Πανευρωπαϊκά. Αλλά και στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, όπου εξελικτές (για παράδειγμα, η γνωστή APR) το βελτιώνουν εύκολα ώστε να κάνει το 400άρι σε κάτι παραπάνω από 9” και με κάποιες ταχύτητες εξόδου στα +230km/h. Τι είπες, τώρα; Διακόσια τριάντα χιλιόμετρα σε λιγότερο από δέκα δευτερόλεπτα; Ναι. Και ολογράφως.

Φυσικά, τέτοια νούμερα αφορούν κάποιους 600 ίππους αλλά η συνταγή είναι γνωστή, εδώ και χρόνια, στον κόσμο των βελτιώσεων όταν μιλά κανείς για τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ της Audi. Πάρτε μια γεύση από τις δυνατότητες του συνόλου.

Όχι ότι χρειάζεται, φυσικά, να μπει κάποιος σε όλη την παραπάνω διαδικασία. Οι 400 ονομαστικοί ίπποι προέρχονται από ένα 5κύλινδρο κόσμημα με μια γιγαντιαία ροπή 480 Nm, διαθέσιμη μόλις από τις 1.750rpm που παραμένει σταθερή μέχρι τις 5.850rpm. Kαι τα κοσμήματα δεν τα πειράζεις…

Στο ενδιάμεσο φάσμα στροφών λειτουργίας, το RS3 έχει αγγίξει εξωφρενικές ταχύτητες. Κανα δυο προσπεράσματα στην Αττική Οδό και λίγο ανοιχτό πεδίο στον ορίζοντα ήταν αρκετά για να δω κάποια 220 km/h.

Αδιατάρακτα, με μια αίσθηση μασίφ σταθερότητας και ένα γρήγορο, άμεσο και με μακράν καλύτερη αίσθηση (σε σχέση με το παρελθόν της Audi) τιμόνι με μόλις 2.2 στροφές απ΄άκρη σ’ άκρη

Στην κεντρική κονσόλα ο διακόπτης ελέγχει τα προγράμματα απόκρισης σε τιμόνι, γκάζι και ήχο. Ο τελευταίος, στο πέρασμά του αναστατώνει. «Σκάει» στα αφήματα (ειδικά αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport), έχει μεταλλικό «βάθος» και υπενθυμίζει γιατί όταν υπάρχουν παραπάνω από τέσσερις κύλινδροι κάτω απ΄το καπό υπάρχει, αντίστοιχα, ένας σοβαρός λόγος να είσαι ερωτευμένος με αυτό έργο τέχνης. Για μας, το πιο εθιστικό μοτέρ που κυκλοφορεί στην κατηγορία.

Α, να μην ξεχάσουμε και το ρελαντί, αυτό το υποτιμημένο στις ημέρες μας. Γυρνάς το κλειδί στη μίζα -δεν υπάρχει κουμπί εκκίνησης- και ακούς ένα διαφορετκό «γουργουρητό». Χωρίς τεχνητά background vocals. Πεντακύλινδρος Μπετόβεν. Αυστηρός, με διπλό ψεκασμό στην πολλαπλή εισαγωγής και στο θάλαμο καύσης. 

Η Audi, όπως σωστά επισημαίνει το αμερικανικό Car&Driver, θα μπορούσε να έχει «ξεμπερδέψει» πιο ανέξοδα επιτυγχάνοντας αυτή τη θηριώδη ιπποδύναμη με ένα τετρακύλινδρο σύνολο. 

Άλλωστε, στην εποχή που ζούμε, όπου η υπερτροφοδότηση ήρθε να εκτοξεύσει εύκολα την ιπποδύναμη χωρίς 8κύλινδρους και ατμοσφαιρικές περιπλοκότητες, το ήδη υπάρχον τετρακύλινδρο μοτέρ του Golf R θα μπορούσε να μεταμοσχευτεί στο RS3 και να τελειώνει η δουλειά.

Τι μένει ως εμπειρία; Το μέτρια άνετο κάθισμα, ο σχετικά περιορισμένος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών (το κέλυφος των μπροστινών κλέβει χώρο), το έντονο rebound πάνω από τα ελληνικά χαρακώματα (σε αυτή την κατηγορία τιμής, περιμένεις πως οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις θα ήταν στάνταρ), τα υπέρ και κατά που γράφουμε στον πρόλογο και ένας χαρακτήρας που εθίζει σε επίπεδο ισχύος. Δεν κάνει τσικ, οι αρμοί είναι ελάχιστοι, τα υλικά άψογα.

Το RS3 δεν είναι πολεμική μηχανή όσον αφορά το βαθμό συμμετοχικότητας επί της καμπής, ούτε προσφέρει το απόλυτο τετρακίνητο fun που παρέχει, για παράδειγμα, το drift mode ενός Focus RS

Το Audi RS3 είναι λειτουργικά αποτελεσματικό. Εμπνέει ασφάλεια αλλά δεν συναρπάζει ως αλληλεπίδραση. Αλλά είναι μεγάλο κλισέ και κατάλοιπο του παρελθόντος το να πεις πως είναι βαρετό και προβλέψιμο. Με 400 ίππους και ένα διαφορετικό set up στον εμπρόσθιο άξονα, τα πράγματα δεν είναι ποτέ βαρετά. Απλώς, απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό που θέλει και μπορεί (;) να διαχειριστεί την τρομερή ισχύ. 

 Κοντολογίς, όπως σωστά το έθεσε ο contributor του 4D, Σ. Νταντάμης, «δείχνει τον δρόμο σε όλους για overall χρήση. Δεν εξιτάρει τον σούπερ ειδικό χρήστη, αλλά για το 99% ημών είναι σούπερ». Στρίβει «τραίνο», όντας το απόλυτο hatchback για μεγάλες φυγές.

Info: audi.gr /Photo: Αudi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει