Audi RS3. Η εποχή του εξωφρενικά γρήγορου hatchback

Post date:

Author:

Category:

To Audi RS3 ανταγωνίζεται σε επιδόσεις τα υπεραυτοκίνητα, χωράει οικογένεια, αγγίζει τα όρια του εξωπραγματικά γρήγορου. Πού οδεύομεν, κύριοι;

Audi RS3

Μας αρέσουν στο 4D τα δυνατά hatchbacks. Kαι σε ποιον δεν αρέσει να έχει ένα διακριτικό, πρακτικό, καθημερινό αυτοκίνητο που δεν γίνεται κοινωνικός στόχος και την ίδια στιγμή μπορεί να «εκτελεί» υπεραυτοκίνητα σε στριφτερές διαδρομές;

Διαβάζοντας για το «περιποιημένο» Audi RS3 διά χειρός του γνωστού οίκου βελτιώσεων ΑΒΤ που αποδίδει κάποιους 500 ίππους και έχει 58 kgm ροπής, έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται: μέχρι πού θα φτάσει η δύναμη;

Πόσο θα κατέβουν τα δευτερόλεπτα; Ή, αν θέλετε, πόση πραγματικά ανάγκη έχουμε να κατέβουν κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο;

Το ερώτημα είναι, φυσικά, θεωρητικό καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν αυτοεξωθηθεί σε ένα ανελέητο κυνήγι επιδόσεων ακόμα και για καθημερινά αυτοκίνητα.

Με αυτές τις επιδόσεις και την ισχύ τα πολύ δυνατά hot hatch όπως το Audi RS3 απολαμβάνουν πηχαίους τίτλους στον ειδικό Τύπο. Με αυτές επιλέγει ένα σημαντικό τμήμα του αγοραστικού κοινού. έτσι γράφονται οι χρόνοι στο Nordschleife. Και τι έγινε αν δεν πατήσεις ποτέ στη ζωή σου εκεί; Σημασία έχει να ξέρεις πως κατέχεις το «όπλο».. Και για την πλειοψηφία, τούτο είναι αρκετό

Και πού είναι το πρόβλημα, θα αναρωτηθεί κάποιος. Η φυσική τάση των πραγμάτων είναι να γίνοται ταχύτερα, ικανότερα – η εξελικτική παντού.

Ναι, φυσικά, δεν είναι «πρόβλημα». Ή μάλλον, μπορεί να είναι τέτοιο αν αναλογιστεί κάποιος το αν ο μέσος οδηγός έχει εξελιχθεί, έστω σε ένα ποσοστό αντίστοιχο, με το εξωφρενικά γρήγορο hatchback πoυ οδηγεί. Το οποίο το οδηγεί, όχι επειδή έχει την ικανότητα, αλλά επειδή έχει το χρήμα.

Πάμε στο άλλο άκρο τώρα. Οδηγώντας τις προάλλες ένα απλό, σεμνό, ούλτρα διακριτικό Skoda Rapid 1.5 TDI, βρέθηκα να εξαντλώ, σχεδόν, τα όριά του. Αυτό, θα μου πείτε δεν είναι και τόσο δύσκολο αν έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με μόλις 116 ίππους. Ναι, δεν είναι. 

Ακόμα, όμως, και με αυτό το Skoda (δεν έκανε τσικ, οι 15άρηδες τροχοί απορροφούσαν κάθε κακοτεχνία του δρόμου και το μοτέρ ήταν εύρωστο με ένα σχετικά μπάσο ήχο όταν πίεζες που δεν σου θύμιζε το «πετρέλαιο») μπορείς να κινηθείς πραγματικά γρήγορα. Το εννοώ το «πραγματικά».

Το πιστεύω ακράδαντα. Το 90% των Ελλήνων, τουλάχιστον, οδηγών δεν μπορεί να «αρμέξει» τελείως ένα Rapid. Ναι, τόσο πολύ έχουν εξελιχθεί τα πλαίσια, οι αναρτήσεις, τα λάστιχα και ό,τι άλλο βοηθά ένα καθημερινό αυτοκίνητο να μένει πεισματικά στο δρόμο. Εκτός αν είσαι ηλίθιος ή αυτόχειρας

Ε, φανταστείτε πόσο ακόμα μικρότερο είναι το ποσοστό όσων μπορούν να αξιοποιήσουν ένα Audi RS3. Και, προφανώς, δεν εννοώ για κόντρες στην ευθεία.

Όταν οδηγήσαμε επί ελλληνικού εδάφους το νέο Audi RS3 γράφαμε για το ποιος θα υποψιαστεί το πάρτι επιδόσεων συντελείται με αυτό το hatchback.

Το Skoda ανήκει σε μια εταιρεία που εκτιμώ πολύ για το ξεκάθαρο προφίλ της, για τα οφέλη της από το να παίρνει το hardware του group σε φτηνότερο αλλά καθ’ όλα αποδεκτό φινίρισμα και την ικανότητά τού να απευθύνεται σε ακομπλεξάριστους ανθρώπους που δεν κολλάνε σε σήματα και κοινωνικά κλισέ. Το Audi RS3 είναι άλλη περίπτωση – έστω και αν ανήκει στην ίδια οικογένεια, στο ίδιο γκρουπ.

Να σας πω την αλήθεια δεν ξέρω πόσο νόημα έχει όλο αυτό.. Σε κάτω από 4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 σε ένα hot hatch; Για παράδειγμα, το Audi RS3 με το tuning του ABT καλύπτει τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Ναι, σωστά διαβάσατε. Τρία κόμα επτά. Ποια Ferrari, ποια Lambo θα αναμετρηθεί μαζί του σε ένα βρεγμένο κατέβασμα Ωρωπού; 

Οπότε, το ερώτημα του προλόγου -το «πού πάμε», δηλαδή- ισχύει και για αντίστοιχες κατασκευές του Audi RS3. Ξέρω, όμως, πως όσο μεγαλώνει η απόσταση ανάμεσα στο πόσο ικανός οδηγός είσαι και στο πόσο ικανό είναι το μηχάνημά σου, τόσο μεγαλύτερη άβυσσος σε χωρίζει από αυτό που λέγεται πραγματική οδήγηση.

Και ο Θεός βοηθός.

Photo: ABT

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει