Τι πρέπει να ξέρεις αν αγοράσεις Mazda RX-8

Post date:

Author:

Category:

Το Mazda RX-8 ήταν καθαρά οδηγοκεντρικό, πισωκίνητο, άψογα στημένο, fun to drive, τετραθέσιο με άποψη και με χαμηλό κόστος φορολόγησης. Κρίμα για τη συνέχεια

Το Mazda RX-8 αποθεώθηκε από τον ειδικό Τύπο της εποχής. Και δικαίως καθώς ήταν επαναστατικό, συμμετοχικό, ιδιαίτερο αισθητικά και με τέσσερις λειτουργικές θέσεις. Στη συνέχεια θεωρήθηκε μεταπωλητική καταστροφή. Πού κρύφτηκε η αλήθεια;


Σήμερα, την ώρα που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές, υπάρχουν συνολικά 275 Mazda RX-8 στο car.gr. Η μέση τιμή πώλησης είναι €6,333

Για κάποιον που ξέρει τι ζητά και τι πρέπει να αναμένει, ίσως είναι η ευκαιρία.

Για κάποιον που δεν έχει ακούσει, προσέξει, ελέγξει, ίσως είναι η λάθος αγορά. Κι αυτό γιατί το RX-8 είναι μία περίπτωση που θέλει διάβασμα πριν κάνεις το βήμα.

Ποια είναι τα θετικά

Χαμηλό κέντρο βάρους, οδική συμπεριφορά, εξαιρετική ισορροπία λόγω μικρού σε διαστάσεις και βάρος Wankel κινητήρα, στροφάρισμα μοτοσικλέτας, άμεσο μπροστινό, μια χαρά ενδοτικότητα για τους ελληνικούς δρόμους

Και ποια τα αρνητικά

Βασικά, οι διομορφίες του περιστροφικού κινητήρα. Αυτό μεταφράζεται σε υψηλή κατανάλωση καυσίμου (14-18 lt/100 km αναλόγως πίεσης στο γκάζι, με τα 12 lt ως μίνιμουμ) και κατανάλωση λαδιού.

Το αισθητικό είναι σχετικό. Πλέον έχει κουράσει. Άλλοι το αγαπούν. Σεβαστό.


Δύο διαθέσιμες εκδόσεις, Cosmo και Challenge, αμφότερες με μπλοκέ, ωραίο σε αίσθηση επιλογέα. Το «μικρό», το Challenge, είχε 5άρι κιβώτιο, το «μεγάλο«, το Cosmo, 6άρι και με κοντή κλιμάκωση


Η πορεία της αγοράς

Στο λανσάρισμά του έγινε πάρτι πωλήσεων στα καλά χρόνια της ΕΛΜΑ. Η τότε επίσημη εισαγωγική πουλούσε συχνά 2 με 3 Mazda RX-8 την ημέρα.

Πολύς κόσμος χρεώθηκε για να πάρει το προσιτό (σε τέλη κυκλοφορίας και φορολογία) 2+2 coupe.

Το οδηγήσαμε στη δημοσιογραφική παρουσίαση, κάποτε στην Κέρκυρα, το ξαναοδηγήσαμε μετά. Ήταν ωραίο. Όμως άλλο δημοσιογραφική δοκιμή που το έχεις για καμιά εβδομάδα κι άλλο ιδιοκτήτης που το ζει για χρόνια.

Συχνά οι δεύτεροι και, κυρίως, όσοι δεν τήρησαν ευλαβικά τις απαιτήσεις του Wankel βρέθηκαν προ εκπλήξεων.

Ως αποτέλεσμα, ήρθε η αποδόμηση. Μία μεταπωλητική καταστροφή ακολούθησε με αγγελίες κάτω κι από €4,000.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικά καλά κομμάτια. Και αν είναι τσεκαρισμένος ο έλεγχος, αξίζει – παρά την ταλαιπωρία του Wankel. Ειδικά ως fun car του Σαββατοκύριακου.

Τι να προσέξεις

Ξεκινάς με μελέτη στα διάφορα fora. Τα αμερικανικά έχουν ολόκληρη βίβλο ως προς τι πρέπει να ελέγξεις στην περίπτωση Mazda RX-8, μέχρι και rebuild κινητήρα. 

Το RX-8 έχει ευαισθησία στο σωστό λάδι.

Πολλές περιπτώσεις έχουν καταστρέψει τα μοτέρ τους από κακή επιλογή λαδιού ή πλημμελή συντήρηση. Κάποιοι λένε πως απαγορεύονται τα συνθετικά, εκτός αν είναι ειδικά για περιστροφικούς κινητήρες όπως, για παράδειγμα, τα Idemitsu.

H σωστή συντήρηση από ψαγμένο προηγούμενο ιδιοκτήτη περιλαμβάνει τη χρήση ”premix” με διχρονόλαδο. Η ιδανική αναλογία είναι 100ml ανά φουλ γέμισμα.

Η κατανάλωση λαδιού είναι δεδομένη με το RX-8. Όσο γοητευτικό είναι ως set-up, τόσο κουραστικό μπορεί να γίνει ως μέριμνα των ιδιοτροπιών του Wankel αφού καθώς ψεκάζει λαδι στο θάλαμο καύσης χρειάζεται τακτικότατο έλεγχο

Αυτό σημαίνει πως η συνήθης κατανάλωση λαδιού είναι 500ml ανά περίπου 1500 χιλιόμετρα. Ναι, είναι πολύ.

Σημεία που πάσχουν

Να ελέγξεις την τρόμπα βενζίνης, τους πολλαπλασιαστές και τους καταλύτες.

Καλό είναι να κοιτάξεις τη φίσα του τιμονιού γιατί συχνά οξειδώνεται με το χρόνο καθώς βρίσκεται κάτω από την μπαταρία.

Αν είσαι σχολαστικός ο Wankel θέλει καλή προθέρμανση.

Να κοιτάξεις αν παίρνει εύκολα μπροστά. Αν ζορίζεται, ενδεχομένως υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα πηνεία, τα μπουζί ή τη μίζα και η αντικατάστασή τους είναι απαραίτητη.

Υπόψιν πως στα μοντέλα μετά το 2004 η Mazda αντικατέστησε τη μίζα με upgrade.

Το RX-8 δεν πρέπει να το σβήνεις πριν ζεσταθεί καλά ο κινητήρας. Το «πάω στο περίπτερο και επιστρέφω» πρέπει να αντικατασταθεί με το «πάω μια βόλτα και επιστρέφω»

Μην το σβήνεις κρύο

Αν το σβήσεις κρύο, το περισσευούμενο καύσιμο «κάθεται» μαζί με το λάδι στο θάλαμο του κινητήρα και διαβρώνουν τη φλάτζα σε εκείνη την περιοχή.

Είναι αυτό που προκαλεί «πλημμύρα», το γνωστό στην κοινότητα των RX-8 ως ”flooding”. Έχουν γραφτεί βιβλία για το θέμα, ούτε ο κατακλυσμός του Νώε. Επίσης, σβήνεις πάντα με ξερογκαζιά.

Πριν δώσεις τα χρήματά σου είναι απαραίτητος ο έλεγχος συμπίεσης.

Υπάρχουν τεχνικοί που έρχονται και σου μετρούν τη συμπίεση. Αξίζει για να μη χτυπάς το κεφάλι σου σε καμιά γωνία. Πονάει.


Mazda RX-8

Στη βόλτα προσπάθησε να ελέγξεις τη γραμμική λειτουργία του κινητήρα. Αν παρατηρήσεις αρρυθμίες ή σπασμωδικά «κοψίματα» τότε το πιθανότερο είναι ότι ευθύνεται η τρόμπα βενζίνης


Απέναντι

Σε επίπεδο τιμής, το MX-5 (NC) είναι ο πιο άμεσος, πισωκίνητος ανταγωνιστής, αν και με λιγότερη ισχύ.

Θα μπορούσες να πεις και το Honda S2000 που έχει εκπληκτικό κινητήρα, πιο hardcore αίσθηση αλλά είναι -για αυτοκίνητο προσεγμένο- σαφώς πιο ακριβό. 

Συμπέρασμα

Αυτό το Mazda απαιτεί συνέπεια (για σένα μιλάμε). Αν βρεις κάποιο σωστά συντηρημένο και είσαι σχολαστικός με τους ελέγχους, τη μέτρηση συμπίεσης και δεν το ΄χεις για κάθε μέρα είναι ιδανικό. Όσο ιδανικός μπορεί να είναι ο καπριτσιόζος θείος Wankel.


Mazda MX-5 (2020)

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει